Компанията Meta забранява използването на новите си рекламни продукти с генеративен изкуствен интелект на политически кампании и рекламодатели от други регулирани сектори. Това съобщи говорител на компанията в понеделник (6 ноември), като отказа достъп до инструменти, за които законодателите предупреждават, че могат да ускорят разпространението на предизборна дезинформация.
Meta публично обяви това решение чрез актуализации, публикувани в нейния център за помощ в понеделник вечерта. Нейните рекламни правила забраняват публикуването на реклами със съдържание, което е било опровергано от партньорите на компанията за проверка на фактите, но не съществуват правила конкретно за изкуствения интелект.
Ето какво заявиха от дружеството в обяснителна бележка, приложена към страниците, в които се представя как работят инструментите:
„Тъй като продължаваме да тестваме новите инструменти за създаване на реклами с генеративен изкуствен интелект в Ads Manager, на рекламодателите, които провеждат кампании, определени като реклами за жилищно настаняване, наемане на служители или кредити, социални въпроси, избори или политика, както и такива, свързани със здравеопазване, фармацевтични продукти или финансови услуги, понастоящем не е разрешено да използват тези функции на генеративния изкуствен интелект.“
„Вярваме, че този подход ще ни позволи да разбираме по-добре потенциалните рискове и да изградим правилните предпазни мерки за използването на генеративен изкуствен интелект в реклами, които са свързани с чувствителни теми в регулираните индустрии“, се посочва още в съобщението.
Актуализацията на правилата идва месец след като Meta – втората по големина платформа за дигитални реклами в света – обяви, че започва да разширява достъпа на рекламодателите до рекламни инструменти, задвижвани от изкуствен интелект. Те могат да създават фонове, да коригират изображенията и генерират варианти на рекламното съдържание в отговор на прости текстови заявки.
През последните месеци Meta и други технологични компании се надпреварваха да пускат рекламни продукти и виртуални асистенти с генеративен изкуствен интелект в отговор на шума около дебюта на чатбота ChatGPT на OpenAI през миналата година.
TikTok и Snapchat също попадат в листата на социалните мрежи забранили политическите реклами, докато социалната мрежа X, известна преди като Twitter, все още не е внедрила инструменти за реклама с генеративен изкуствен интелект.
Миналия месец Ник Клег, главният изпълнителен директор на Meta, заяви, че използването на генеративен изкуствен интелект в политическата реклама е „очевидно област, в която трябва да променим нашите разпоредби“.
По време на последната среща на високо равнище за безопасността на изкуствения интелект в Обединеното кралство той предупреди, че както правителствата, така и технологичните компании трябва да се подготвят за използването на технологията за намеса в предстоящите избори през 2024 г., като призова да се обърне специално внимание на съдържанието, свързано с изборите, „което се премества от една платформа на друга“.









