IT Resources

ИТ ресурси

За постигане на целите, изпълнението на стратегията изисква ресурси. Ако условно сравним целите с крайната точка на пътуването, тогава ресурсите са това, на което се движим, т. средства за постигане на целта.

Очевидно е, че адекватната ресурсна поддръжка е не само ключов фактор за постигане на цел или изпълнение, но и за решаване на оптимизационен проблем или ефективност на постигнатото решение.

За осигуряването на ресурси са традиционни три основни „болести“. Първата е липса на ресурси, които „погребват” проекти след инвестиране на 90% от ресурсите, правейки всички тези инвестиции не само неефективни, но и просто „хвърлени на вятъра”.

Първата липса на ресурси, които „погребват” проекти след инвестиране на 90% от ресурсите, правейки всички тези инвестиции не само неефективни, но и просто „хвърлени на вятъра”.

Второто заболяване е излишък на ресурси. Колкото и да е странно, това ощетява управлението и развитието на ИТ, тъй като намалява икономическата ефективност на ИТ решенията, отпуска мениджърите и специалистите и често прави невъзможно постигането на целта.

Най-честата трета болест, която е присъща на огромното мнозинство от компаниите, е дисбалансът в ресурсите. Пет системни администратора няма да заменят надежден и продуктивен сървър, и обратно, скъпият сървър няма да замести квалифицирания персонал.

Въз основа на всичко това става ясно, че управлението на ресурсите е най-важната част от управлението на ИТ- мениджмънта и една от трите му основни задачи (цели, ресурси, методология).

Ще разгледаме основните ресурси, които са на разположение на ИТ мениджъра:

  • хора (ИТ-персонал, външни специалисти и консултанти);
  • информация (в най-широк смисъл);
  • технологии (хардуер, системен софтуер, телекомуникации);
  • инфраструктура (всичко необходимо за ИТ дейности: помещения и тяхното оборудване, осигуряване).

Общият ресурс, който се използва активно в процеса на управление на ИТ, са, разбира се, парите.

Ресурсите CT80 със специфичност и ограничения могат да бъдат увеличени с помощта на пари. Важно е да запомните, че единственият незаменим ресурс е времето. Дори при неограничени материални ресурси някои задачи не могат да бъдат изпълнени по-бързо. Предоставянето на ИТ поддръжка и дейности за развитие понастоящем изисква значителни ресурси.

Всички тези ресурси са важни за управлението на ИТ, но, разбира се, ключовият ресурс, ние сме дълбоко убедени, са хората. Според международните статистически данни до 80% от неуспехите в ИТ проектите са причинени именно от проблеми със служителите.

Най-важният момент в областта на ИТ ресурсната поддръжка е използването на ресурси на трети страни, така нареченият аутсорсинг.  ИТ менъджерът трябва да разбере, че е невъзможно да се концентрират всички необходими ресурси, опит и практика директно в своята структура, следователно, следователно, когато възникне задача, е необходимо да се определи какви ресурси за нея са по-ефективни: вътрешни или странични.

В чуждестранната практика наскоро използването на аутсорсинг, т.е. ресурси на трети страни, все повече се разширява и се счита за предпочитано за много видове задачи.

Така че много банки използват информационни системи, разработени от трети страни, вместо да се опитват сами да извършат всички разработки. Подобни тенденции се наблюдават и в други ИТ области. Но при аутсорсинга има и нови специфични рискове, управлението на които е част от оперативната дейност на ИТ службите.

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close