Анализът на показателите на уебсайта е от съществено значение, за да видите колко добре работят рекламите ви и как се държат потребителите на целевата страница. Ако не следите това, няма да знаете кои са реалните ви клиенти и какво пречи на останалите също да направят покупка.
По-долу са изброени някои основни показатели, на които определено трябва да обърнете внимание, когато популяризирате уебсайта си.
-
Брой посещения
Това е показател за трафика на уебсайта, който отчита общия брой потребители и посетили на сайта ви за определен период от време. Това ви позволява да следите колко ефективно работи SEO оптимизацията.
Как да подобрите резултата: насочете повече трафик към сайта чрез контекстна реклама, таргетиране и SEO оптимизация. Например SEO оптимизацията означава преди всичко избор на правилната семантика.
-
Брой нови посетители
Този показател за посещенията на сайта се изразява в проценти и представлява съотношение между броя на посетителите, които посещават сайта за първи път, и общия брой посещения (за избрания период от време). Тази цифра показва доколко добре работи вашата SEO оптимизация.
Как да подобрите резултата: Отново се опитайте да привлечете повече и по-добър трафик. Тук са ефективни и контекстната реклама, таргетирането, SEO-оптимизацията и всички вътрешни и външни промени в сайта, които ще го преместят по-напред в класирането от търсачките и следователно ще привлекат повече посетители.
-
Брой уникални посетители
Това е броят на посещенията, направени от ново устройство или IP адрес (през въпросния период от време).
Как да го подобрите: отново с нов трафик, като използвате контекст и таргетиране.
За да подобрите SEO оптимизацията, разгледайте сайта си и идентифицирайте възникващите проблеми. Можете също така да подобрите този показател за вашия уебсайт, като го добавите в уеб директориите. Това ще доведе до допълнителен трафик от Google My Business.
-
Брой прегледи
Броят на прегледите, извършени от уникални потребители (през отчетния период).
Как да подобрите индекса: колкото по-удобен за ползване е сайтът, толкова повече хора ще го разглеждат. Работете върху него и направете някои интелигентни връзки.
-
Време, прекарано в сайта
Средната продължителност на всяка сесия (времеви индекс).
Лесно е да се изчисли: съберете цялото време, прекарано от посетителите и разделете това число на броя на посещенията.
Как да подобрите индекса: за да останат потребителите по-дълго време на страниците на сайта, трябва да поставите съдържание, което отговаря на техните нужди, както и да се погрижите за удобен за потребителя интерфейс и кръстосани връзки.
-
Степен на отпадане (в проценти)
Това е съотношението между броя на посещенията с продължителност под 15 секунди и общия брой посетители на сайта.
Можете да използвате този показател, за да разберете колко добър е сайтът ви (колкото по-нисък е процентът на отказите, толкова по-добър е той). Ако процентът на отказите е висок, сайтът може да е неудобен или непривлекателен, или да получавате нискокачествен трафик, който води до голям брой нецелеви посещения.
Как да подобрите индекса: проучете поведението на потребителите, подобрете дизайна и обърнете внимание на качеството на трафика.
За да разберете какъв трафик носи контекстната реклама, проучете ключовите запитвания на аудиторията си и проверете дали наистина получавате целеви посетители. Ако част от трафика ви идва от социалните мрежи, проучете поведението и на тази част от аудиторията (чрез UTM тагове).
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... 11 полезни съвета за създаване на добър интерфейс за уебсайт Защо да анализирате вътрешните връзки на страницата Какво представлява SERP и как работи?
-
Дълбочина на изгледите
Това е средният брой страници, разгледани от даден потребител по време на посещението му на сайта.
Дълбочината на прегледите се изчислява по следния начин: разделете броя на прегледите на броя на посещенията.
Как да подобрите индекса: ниският индекс може да показва, че сайтът е неудобен, лошо обмислен дизайн, карта, навигация, свързване и заявки на потребителите не се пресичат с темата и съдържанието на ресурса. Всички тези неща трябва да бъдат поправени.
-
Брой повторни посещения (честота)
Ако виждате, че много потребители се връщат често на сайта ви за определен период от време, това означава, че те са лоялни и готови да взаимодействат.
За популяризирането на SEO това е много важен показател. Търсачките оценяват високо сайтовете с голям брой повторни посещения (в крайна сметка това говори за тяхното качество и привлекателност за аудиторията).
Как се изчислява: Тази метрика на сайта се изчислява чрез брояча на посещенията в аналитичната система на Google.
Как да подобрите метриката: за да се повтарят посещенията, трябва да поддържате интереса на потребителите към сайта, да актуализирате редовно публикуваните материали, да предоставяте интересна информация (например за отстъпки и промоции). Ако разполагате с информационен ресурс, поддържайте редовни рубрики, давайте повече новини. Това трябва да е съдържание, което е интересно да се чете и препрочита, да се връщате към него отново и отново.
-
Време между първото и следващото посещение
Не можете да го направите сами, но това е показател, който можете да потърсите в системата си за уеб анализ.
Как да подобрите резултата: За да бъде времето между първото посещение и последващото действие възможно най-кратко, трябва постоянно да работите с посетителите си, да настроите ретаргетиране и да свържете маркетинга си по имейл.
-
Брой излизания
Този показател показва колко души (в проценти) са напуснали дадена страница на сайта.
За да го изчислите: разделете броя на излизанията от дадена страница на броя на посещенията на тази страница и умножете по 100%.
Как да подобрите индекса: ако хората често напускат сайта, това означава, че интерфейсът не е удобен за ползване или че съдържанието не отговаря на нуждите. Анализът ще ви помогне да разберете какво не е наред с тази метрика на сайта.
Системата ще дава информация за поведението на посетителите, като посочва точно кога те напускат сайта. По този начин ще разберете кои елементи трябва да бъдат прецизирани.