ИТ Ресурси

Какво представлява SERP и как работи?

Какво е SERP?

ЅЕRР e cъĸpaщeниe oт Ѕеаrсh Еngіnе Rеѕult Раgе и пpeдcтaвлявa cтpaницaтa, ĸoятo ти ce пoĸaзвa, cлeд ĸaтo нaпpaвиш тъpceнe пo няĸoя ĸлючoвa дyмa в Gооglе или в дpyгa тъpcaчĸa.

Обикновено една страница има списък с уебсайтове и различни документи, а добавките включват графики, снимки, видеоклипове, новини и навигационни карти.

Понякога към страницата могат да се добавят различни елементи. Но за тях ще трябва да платите. Тези разходи се правят от рекламодателите с цел привличане на трафик и в резултат на това потребителят, който извършва дадено търсене ще вижда подходящи реклами, връзки към сайтове и т.н.

Рекламният материал може да се намира в началото на дадения ресурс, встрани от него или в самия му край. Разликата му с платения компонент е, че той не е обозначен като „Реклама“.

Основният принцип на всяка търсачка е да предоставя най-добрите резултати за всеки потребител. С други думи, тези, които е най-вероятно да представляват интерес за него и той да кликне върху съответната връзка.

Кликванията върху съответните сайтове не са единствените неща, които потребителят вижда на първата страница на своето търсене. Водят го и редица спомагателни елементи.

Според вида на ключовата дума търсачката ще генерира резултатите и ще определи първите позиции. Един по-различен текст и специален алгоритъм ще ви изместят по-напред в списъка. Това се дължи на особеностите на SEO оптимизацията на сайта.

Защо трябва да обръщате внимание на дизайна на SERP?

  • Основният източник на трафик за почти всеки уебсайт е SEO (search engine optimization). За да се развие SEO трябва да се разбират работата и значението на функциите на SERP. По този начин се осъществява взаимодействие с човека от другата страна на екрана.
  • Потребителите прекарват повече от времето си в други уебсайтове, но не и във вашия. Въз основа на това твърдение можем да си направим извода, че хората предпочитат познат и удобен за ползване интерфейс. Това означава, че ще бъде по-добре, ако се намалят всякакви експерименти и се използват само тези функции, които са познати на човека.

Всяка система за подбор има свои алгоритми за класиране на сайтовете в SERP. Така например критериите за значимост в Yandex може да са доста различни от тези на Google. По този начин за една и съща ключова дума двете търсачки ще предоставят напълно различни за вас резултати.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Коя е новата Финтех революция?
Съвременна онлайн търговия
Как да изберем лаптоп втора ръка

Функциите на SERP

Търсенето на необходима информация зависи от функциите на SERP, чието действие може да се разпространява в едно от следните направления:

Като указатели и средство за привличане на вниманието

При указателите роля изпълняват изображенията, снимките или видеоклиповете, които гарантират съответствието на дадения материал с търсената информация.

В началото търсачката предоставяше на потребителите списък с препоръчани връзки. Ето защо не е изненадващо, че човек разглежда сайтовете, които са в първите позиции на списъка.

Сега търсачката работи по такъв начин, че на потребителя да не му се налага да преглежда всички резултати от търсенето, а вниманието да му е насочено освен към текстовите елементи и към SERP.

Промяната в човешкото възприятие се дължи на следните фактори:

  • Ярко представяне на елементите на SERP на страницата за търсене, което именно помага да се привлече вниманието;
  • Намаляване на времето и усилията, необходими за намиране на желания резултат.

Практиката показва, че когато извършваме търсене в търсачката ни е необходимо време, за да решим дали има смисъл да кликнем върху предложената връзка. Функциите на SERP са разработени така, че да позволят на потребителя да намери търсения отговор бързо. Целта на информационната страница е да няма нужда от дълъг текст и много кликвания.

Правилно търсене 

Какво представлява потребителското търсене? Това е търсене на подходяща информация с помощта на прост въпрос. Проблемът идва от там, че понякога хората използват твърде опростени фрази, което води до показване на неподходящи резултати.

Повечето от потребителите не могат да намерят правилните думи, за да открият бързо търсената от тях информация. Именно SERP на Google им позволява да разширят възможностите си, като им предлага алтернативни резултати. По този начин потребителят може да избира от материалите, предлагани от системата, без да се налага да измисля нови интерпретации и методи за търсене.

Получаване на информация

Потребителят търси определението на непознат термин или иска да получи телефония номер на дадена организация. SERP ще му помогне като му предостави цялата информация, от която има нужда.

Покажи повече
Back to top button
Close
Close