• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Ресурси

Google Ads: Какво е и как работи?

Петя Карагеурова От Петя Карагеурова
15.02.2023
В ИТ Ресурси
Време за четене: 2 минути
A A
0
Google Ads: Какво е и как работи?
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

За всяка изминала секунда има милиони търсения и запитвания в Google търсачката. Тя се е превърнала в неизменна част от живота на повечето хора, които се допитват до “чичко” Google за всичко – когато искат да намерят нещо, да проучат или купят. Именно заради това превръщането на Google в рекламна платформа за всякакви бизнеси е гениална идея. Това се случва чрез платформата Google Ads, за която ще разберете повече тук.

Какво е Google Ads?

google ads ditech.bgGoogle Ads е PPC (pay-per-click*) платформата на Google, чрез която различните бизнеси могат да трупат видимост сред потребителите на различните Google продукти. Чрез Google Ads ефективно можете да спечелите релевантен и качествен трафик към сайта си, когато хората правят запитвания, свързани с дейността ви. Например, ако имате масажно студио и имате заплатена Google Ads реклама, то Google ще “избутва” по-нагоре сайта ви в страницата с резултати или SERP (search-engine-result-page). Всъщност това е и най-често срещаният вид реклама в Google Ads – search рекламата. Има и още – дисплейна реклама, YouTube реклама и други.

Search рекламата в Google Ads

search reklama ditech.bgКогато направите търсене в Google, резултатите, които излизат са два вида – органични и заплатени. Заплатените са обозначени с по-тъмнен надпис “Реклама”. 

Дисплейната реклама в Google Ads

В Google Ads могат да се създават и дисплейни рекламни кампании, които могат да бъдат под формата на изображение, текст и т.н. Тези реклами се появяват в Google Display Network – колекция от сайтове, които са дали съгласието да служат като рекламоносители на Google. Дисплейните рекламни могат да се разпознаят по бледосиния бутон за затваряне.

dispelina reklama ditech.bgYouTube рекламите

Тъй като YouTube е инструмент на Google, рекламите в него се управляват чрез Google Ads. Можете да създадете видео, текст или дисплейна реклама, която да се появява преди, по време на или след дадено видео, или на други места из платформата.

youtube reklama ditech.bgКак всъщност работи Google Ads?

Google Ads се фокусира върху ключовите думи, които човек използва, за да направи търсене в Google. Когато рекламните специалисти правят рекламна кампания в платформата, създават списък с ключови думи, които човек евентуално би написал, за да намери конкретен продукт или услуга. Когато направите търсене, първата работа на Google е да провери дали думите, които сте написали съвпадат с гореспоменатия списък на бизнес, който рекламира в Google Ads и ако е така, ви показват първо тези предложения. Например, ако напишете “зимни обувки” в търсачката, на първо място ще ви излязат резултати, които са заплатени от рекламодатели, защото те са заложили на словосъчетанието “зимни обувки” като ключово за бизнеса и продуктите, които предлагат. 

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Искам AI чатбот: първи стъпки
Какво означава грешка 403?
Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

В допълнителните настройки на платформата имате възможност да направите насочването си към потенциални клиенти още по-конкретно – по пол, възраст, местоположение, семеен статус и интереси. Така увеличавате шанса си да достигнете до вашите хора, които е най-вероятно да закупят вашите продукти или услуги.

Платформата предлага и проследяване на резултатите в голяма точност. Може да проследите колко човека са разгледали сайта ви и колко са направили покупка благодарение на рекламата ви в Google Ads. Така можете да си направите равносметка кое действа във вашия конкретен случай и какви промени можете да направите, за да подобрите представянето на рекламната кампания.

Как Google избира кои реклами да покаже?

Тук влиза търгът на Google Ads. Ако продавате зимни обувки, вероятно не сте единственият бизнес с такава дейност, съответно не сте единствените с такъв сайт и не само вие искате да направите подобна реклама в платформата. В такъв случай някои от ключовите думи на вас и конкурентите ви ще съвпадат и затова Google Ads решава чия реклама да покаже първо след провеждането на търг. На този търг платформата дава оценка от 1 до 10 на всички ключови думи от списъка на една реклама, като един от най-важните фактори за тази оценка е релевантност. Тази оценка се нарича quality score или “коефициент за качество”. Колкото по-релевантна е думата за конкретно запитване, толкова по-висока оценка ще получи. След това всяка от думите ви получава Ad Rank, като се умножава коефициента ѝ за качество(quality score) по най-високата цена, която може да предложите за появяването на рекламата ви. Рекламите с най-висок Ad Rank са тези, които се появяват на страницата с резултати. Колкото по-висок е вашият Ad Rank, толкова по-добра позиция можете да получите в търсачката.

За да „спечелите“ търговете в Google Ads и рекламата ви в Google да се появява за съответните ключови думи, трябва да оптимизирате коефициентът си за качество и размера на офертата. Колкото по-висок е вашият quality score (коефициент за качество) в комбинация с размера на офертата, толкова по-добро е позиционирането на рекламата ви.

Следните фактори (наред с други) оказват влияние върху Вашата оценка за качество:

  • релевантността на вашата реклама в Google спрямо заявката за търсене
  • релевантност на ключовата дума в Google спрямо вашата рекламна група
  • релевантност на рекламата ви към целевата ѝ страница
  • процент на кликване (CTR) на рекламата и нейната рекламна група
  • цялостното представяне на акаунта в миналото

Високият коефициент за качество има и общи ползи:

  • По-ниски разходи – Google възнаграждава рекламодателите с високи показатели за качество, като намалява разходите им за кликване (CPC), което спомага за подобряване на възвръщаемостта на инвестициите.
  • По-голяма видимост – Когато имате висока оценка за качество, рекламите ви ще се показват по-често и на по-добри позиции в SERP – в горната част на страницата спрямо долната. Това ви позволява да получавате повече кликвания и реализации, без да се налага да повишавате офертите си.
*PPC е разновидност на интернет маркетинга, чрез която рекламодателите плащат такса всеки път, когато тяхната реклама е кликната (избрана) сред потока от органична информация на Гугъл, Фейсбук или друга платформа.

Автор: Радина Чехларска

СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

27.02.2023
biznes akaunti pinterest ditech.bg

Как да използвате Pinterest за бизнеса?

27.01.2023
pokazateli uebsait ditech.bg

18 важни показатели за всеки уебсайт

27.01.2023
cms uebsait ditech.bg

Какви проблеми могат да възникнат по време на пренасочването на сайта към друг CMS?

27.01.2023
seo analiz konkurentite ditech.bg

Как да направите SEO анализ на конкурентите си: инструкции стъпка по стъпка

27.01.2023
html kod ditech.bg

Какви са начините да вмъкнете HTML код в сайт на WordPress?

27.01.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори