• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Експерт Актуално

Искам AI чатбот: първи стъпки

Елица Стоилова - управител на безкодовата платформа Umni.bg

Редактор От Редактор
14.02.2023
В Актуално, ИТ Експерт
Време за четене: 1 минута
A A
0
Искам AI чатбот: първи стъпки
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

ChatGPT – супер чатботът, който знае всичко. Превзе света информационно за седмици и продължава да е една от най-четените теми глобално. Наричат го революция в това как живеем и работим. Тези, които не бяха чували за чатботовете, узнаха, че това е някакъв софтуер, който може да замести човека в някои дейности. По-любопитните започнаха да си чатят с него. По-иновативните вече го използват в своята работа. А по-рационалните се запитаха: как може да направим чатбот с разговорен изкуствен интелект за нашия бизнес.

Да оставим на страна ChatGPT обаче, защото това не е AI чатбот, а езиков модел с „прозорче“ за чатене и да преговорим накратко какво е AI чатбот за бизнеса. Бизнес AI чатботовете с разговорен AI модул, са тясно фокусирани върху нуждите на конкретен бизнес, персонала му и неговите клиенти. Те се създават и развиват от екипа на бизнеса в контролирана от бизнеса среда – теми за обучение, отговорите на разговорния модул и друго съдържание. Функционалности са 100% контролирани от бизнеса и са свързани с продуктите и услугите на компанията.

Разбира се, отнема време разговорният AI в чатбота да бъде трениран, за да разпознава всички клиентски въпроси. Обаче той е една малка част от необходимите функционалности в един чатбот за бизнеса. Бизнес чатботовете могат да продават и да се интегрират с други бизнес платформи за автоматизиране на рутинни задачи. Също така могат да се използват постоянно за обслужване на клиенти, за маркетинг, както и за събиране на данни за клиентите от първа и нулева страна, данни за клиентско поведение, за да може бизнесът да взема по-интелигентни решения. Още една важна характеристика на чатботовете за бизнеса е, че екипът на бизнеса може да създава комуникационни / маркетингови фунии вътре в чатбота, които да се задействат от клиентски въпрос, както и от линк или QR код – от всякъде онлайн и офлайн. Накратко казано, AI чатботът е персонализиран за нуждите на конкретен бизнес и помага на компанията да продава повече. Освен това да спестява средства и ресурси, да се грижи за клиентите и да се развива без да се нуждае от повече хора за комуникация и рутинни заявки.

Подготовката е ключов момент при проект за AI чатбот за сайта. Помислете какво трябва да направите преди проектът да започне и се уверите, че разполагате с всичко, за да върви процесът гладко. Това включва оценка какви ресурси ще са необходими за създаването на чатбота, колко време ще отнеме и дали има някакви правни последици, които трябва да бъдат взети под внимание – например, ако се събират клиентски данни. Ето няколко от основните насоки при планирането на чатбот с или без разговорен модул:

  • Определете каква ще бъде основната цел на AI чатбота. Кой ще използва този чатбот?

Колкото по-специализиран е в основната си дейност чатботът, толкова по-добре ще си върши работата. Определете дали ботът ще е за клиенти, за партньори или за служители, дали е за клиентска поддръжка, за маркетинг или за продажби. После може да го надградите и разширите като дейност, но нека първите му работни дни да бъдат фокусирани върху една сфера на дейност и един конкретен тип потребители.

  • Какво е необходимо, за да се постигнат целите на чатбота? Какви ще бъдат неговите функционалности?

След като сте взели решение за дейността на чатбота и потребителите му, направете списък на съдържанието на чатбота и функционалностите, които искате той да изпълнява. Съдържанието не включва само текстове и изображения, но също така и какви форми ще има в чатбота и за какво. Ако чатботът ще отваря външни източници на съдържание, разполагате ли с тях: Youtube видео, .pdf с инструкции, е-книга или друго за сваляне, линкове към страници на сайта и т.н.

  • Кой ще се занимава с проекта за AI чатбот? За да го внедри, обучи, поддържа, допълнително подобрява и развива според нуждите на клиентите и бизнеса.

Изключително важно е още от самото начало да има човек или екип, който ще се грижи за чатбота от ден първи. Ще го познава като съдържание и технология. Също така ще може бързо и лесно да го тренира и надгражда спрямо обратната връзка и поведението на потребителите.

Какви други важни моменти трябва да се имат предвид при планирането и изработката?

Има няколко много важни „не трябва“. Чатботът не бива да крие, че е чатбот – това вече не е само въпрос на етика и на правилна нагласа на потребителите, но и изискване към AI чатботовете на европейско ниво. Чатботът не бива да имитира сайт или приложение на бизнеса. Неговата задача е да ги надгради – да предостави това, което те не могат под формата на двустранна комуникация с потребителите. Също така трябва да се търси баланс. От една страна, предлагането на твърде много информация (дългите текстове и множество кликвания на бутони отказват и най-големите фенове). Но от друга страна, при прекалено лаконичните и непълни отговори потребителят остава с чувството, че не е бил обслужен.

Кои са първите топ 100 въпроса, на които ще отговаря разговорния модул в чатбота?

Ако ги нямате събрани от лайвчат, имейли, месинджъри или телефонни обаждания, отделете време да го направите. Върнете се 3 до 6 месеца назад в комуникацията с клиентите и ги извадете. Оригиналните клиентски въпроси са по-полезни при тренирането на разговорния AI от измислянето на 100 въпроса от екипа, но ако бизнесът е стартиращ и това е добро начало.

При изработката е добре чатботът да е в същия стил като другите медии на бранда – като цвят, тон на общуване, изображения, лого, емоджита, които ще се използват, за да има незабавна разпознаваемост от клиентите на бизнеса. Интересна тенденция е чатботовете да имат свое име и аватар, което прави чатботът по-приятен за общуване, скъсява дистанцията с потребителите и прави промотирането на самия чатбот по-интересно.

Когато пуснете чатбота, той трябва да бъде промотиран във всички социални медии на бизнеса, офлайн и другаде, така че клиентите да знаят за съществуването му, да имат незабавен достъп до него и да започнат да го използват. Планирайте маркетингова кампания, която може да включва имейли, реклами и постове в социалните медии. Също така QR кодове на ключови места, където има трафик на потенциални клиенти, за да привлечете клиентите към чатбота. Подходящи материали са обучителни видеа и конкурси сред потребителите – за най-интересно видео с чатбота, за име, за аватар или нещо друго, което ще увлече потребители активно да използват чатбота и да споделят своето преживяване онлайн

Планирането, изработката и пускането на чатбота с разговорен AI са само началото на живота му. Чатботът е дългосрочен проект, при който главна роля за развитието имат потребителите – какво търсят и какво гледат, какво е естествено за тях да искат като услуга в чатбота и те ще насочат екипа към последващото развитие на дигиталния асистент. Зад процеса на развитие на AI чатбота – денонощният дигитален труженик, обаче стоят уменията, знанията, творчеството и професионализма на екипа на бизнеса.


ВИЗИТКА

elitza stoilova umni ditech.bg

Елица Стоилова e управител на безкодовата платформа Umni.bg за чатботове с изкуствен интелект за сайт. Тя има зад гърба си над 20 години опит в хотелиерството и туризма. Освен това над 10 години е била консултант по маркетинг на дестинацията на Туристическата организация на Марианските острови (ТОМО), за което има 2 правителствени отличия от ТОМО.

Опитът на Елица в туризма – индустрия, силно зависеща от качествената и навременна комуникация между персонала и клиентите, я мотивира днес да помага на бизнеси от различни индустрии да използват чатбот с разговорен изкуствен интелект там, където човекът до сега е служил.

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...
Startup World Cup помага на OfficeRnD да стигне до родните таланти
Смaртфоните с Android ще получат сателитна връзка
Как да изберем бъдещ работодател в технологичния сектор?
СподелетеTweetPin
Design Expert Design Expert Design Expert

Свързани Новини

Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Успехът на BeVine - каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

Успехът на BeVine – каква е визията за бъдещето на винения бизнес според съоснователя на компанията

20.03.2023
Как 5G подобрява възможностите на Интернетът на нещата (IoT)?

Как 5G допринася за развитието на IoT?

14.03.2023
Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

14.03.2023
Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

13.03.2023
AR и VR технологии: Изживяване на реалността по нов и иновативен начин

AR и VR технологии: Изживяване на реалността по нов и иновативен начин

09.03.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022 DiTech Special Edition Magazine 2022
Digital4 Ruse Digital4 Ruse Digital4 Ruse

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Как дигиталният маркетинг променя начина, по който бизнесите достигат до своите клиенти?

Какви са различните Блокчейн приложения и защо да направите инвестиция в тях?

Защо киберсигурността е необходима за всяка компания и как да я подобрим?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Изкуственият интелект в съвременния свят

Дигиталните технологии днес

Последни публикации

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

Ingenico придобива българския финтех стартъп Phos

31.03.2023
Бъдещето на роботиката и иновациите - какво може да очакваме в следващите години

Бъдещето на роботиката и иновациите – какво може да очакваме в следващите години

31.03.2023
Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

Как Pfizer променя фармацевтичната игра с устойчива дигитализация?

29.03.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2022 Special Editon

Digital Technology Special Editon 2022
CEO Forum
Enterprise
HR Manager
DiTech
Orator
Jenski Taini
MyJob
Fit World
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори