• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Компании

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

Интервю със Светослав Тодоров - създател на една от бързо развиващите се софтуерни компании в България – Beluga IT

Редактор От Редактор
15.11.2023
В ИТ Компании, Мнения
Време за четене: 1 минута
A A
0
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Всички знаем, че в днешния дигитален свят онлайн бизнесът е основния играч, а конкуренцията става все по-голяма. За да постигнем успех в този динамичен сектор е важно, както да следим новите добри практики, така и да поглеждаме по-често към основите на търговията.

Светослав Тодоров създава компанията си в България след повече от 10 години опит в Холандия. Участвал е в разработка на множество софтуерни продукти за компании от България, Нидерландия и Люксембург, разрешаващи ключови за бизнесите проблеми, оптимизиращи работния процес в складовете и повишаващи ефективността и продажбите на компаниите.

Кои са четирите основни стълба на успешния онлайн бизнес?

На първо място винаги поставям продукта. На второ място е неговото складиране и логистика. Разбира се, не можем да минем без маркетинг. И не на последно място – интеграцията помежду им. 

Защо продуктът играе толкова важна роля? Често чуваме, че всичко може да бъде продадено онлайн – така ли е обаче?

Продуктът е основата на бизнеса. Каква е неговата функция? Какви проблеми решава? Как се произвежда? Именно тези три въпроса определят каква стойност ще предложи бизнесът на клиента. В онлайн търговията, където конкуренцията е огромна, е важно да имаш уникално предимство, което да привлече вниманието на потребителите и да ги задържи в дългосрочен план. Именно това конкурентно предимство те отличава. Да, ние можем да продаваме всичко, но именно това, което ни прави различни, ни запечатва в съзнанието на клиентите. Без стойност – ти си просто поредният бизнес, който продава същото като останалите.

Как складирането и логистиката влияят върху успеха на онлайн бизнеса?

Краткият отговор на въпроса е, защото клиентът си иска поръчката веднага. Никой не желае да влезе в даден онлайн магазин, да си поръча някакъв продукт и да му се наложи да го чака цяла седмица или месец. От гледната точка на бизнес собственика, най-неприятната ситуация е да ти се наложи да позвъниш на клиент, за да му кажеш, че това, което е поръчал, не е налично. 

Складирането ни дава именно сигурността, че продуктите са налични за доставка, когато клиентите ги поръчат. А логистиката гарантира, че продуктите достигат до клиентите навреме.

И да, съществуват много бизнеси, които работят на drop-shipping модел, където стоката се поръчва от друг бизнес. Важно е тук да знаем, че този тип онлайн търговци, претеглят ползите и негативите на drop-shipping-а, знаят върху какво да наблегнат в краткосрочен план, но ако желаят да скалират бизнеса си на следващо ниво, те трябва да инвестират именно в складирането и логистиката.

Защо маркетингът играе ключова роля в онлайн търговията?

Ако бизнесът ти съществува, но никой не го вижда, съществува ли реално? Маркетингът и дигиталната реклама в частност, са работещи инструменти, които позволяват достигането и връзката с целевата аудитория на бизнеса. Ефективният маркетинг обаче, не само привлича клиентите, но и убеждава потребителя да избере точно твоя продукт сред конкурентните. Ние разглеждаме маркетинга не просто като реклама. Той е комбинация от: 

  1. Добре изграден сайт, който играе ролята на визитна картичка на търговеца, представя предимствата на предлаганите продукти и предлага лесен начин за поръчка.
  2. Реклама и органично присъствие в социалните мрежи, с които не просто промотират конкретна отстъпка или промоция, но и създават връзка между клиента и бизнеса.

Знаем, че клиентите се радват най-много на отстъпки, но все повече забелязваме, че се вглеждат в това дали продуктът е екологичен, какви са ползите му, колко време отнема доставката, тестват ли се върху животни при производството на продукта. Ако предлаганите от Вашия бизнес продукти имат един от тези позитиви, то е важно да обучаваме клиентите си и да ги караме да са доволни, че са избрали точно този продукт и бизнес.

  1. Добра оптимизация на сайта за търсачките (SEO). SEO е основен начин да намалим разходите си за реклама, като предоставяме органично съдържанието си в търсачките. Инвестицията в него е важна основно в дългосрочен план, а и дава сигурност на потребителя, че бизнесът е легитимен.
  2. И последно, но не последно по важност – CRM комуникацията, или имейл маркетинг, съобщения, известия. Те са основен начин за задържане на клиентите и привличането им за последващи поръчки. Всички знаем, че привличането на един нов клиент струва много повече от задържането на вече привлечен. Защо да не инвестираме усилията си в това да задържаме повече?

Защо интеграция?

Отговорът на въпроса се разделя в две части. Първата – от гл.т. на потребителя. Тук под интеграция разбираме маркетинговата комуникация произлизаща от бизнеса, да има поне някаква визуална идентичност със сайта. Или, когато видим блестящата реклама с невероятен дизайн и отворим сайта, той да бъде също толкова блестящ, колкото рекламата. Втората част на интеграцията е от гледната точка на бизнеса. Клиентът вижда наша комуникация, влиза на сайта, където се запознава с продукта и неговите предимства. Поръчва. Складът е добре да получи информация за поръчката в реално време, за да може да я обработи максимално бързо. И не на последно място логистиката ни трябва да бъде организирана така, че бизнесът да може да разчита, че времето между обработена поръчка и предаването и на превозвача е оптимизирано максимално, за да можем да доставим поръчката максимално бързо. И така свързахме четирите компонента, а с помощта на инструменти за анализ, можем да наблюдаваме как работят тези процеси и да фиксираме точки за подобрение.

Какви съвети бихте дали на тези, които искат да създадат успешен онлайн бизнес?

На първо място – наблюдавайте клиентите си и се вслушвайте в тяхното мнение за Вашия и конкурентните продукти. Търсете отговори на въпросите – Какво им харесва? Какво не? Как използват продукта? Защо го купуват от конкретен търговец?

След това се фокусирайте върху създаването на качествен продукт или подобрението на вече съществуващ. Качеството е нещото, което ще Ви задържи на пазара и ще ви даде тласък за дългосрочен растеж.

Инвестирайте време и усилия не само в доброто складиране и логистика, но и в софтуер, който оптимизира работата на складовите работници, за да осигурите повече обработени поръчки с по-малък човешки ресурс, както и бърза и ефективна доставка на Вашите стоки.

И не забравяйте, че трябва да сте видими за потребителите.

СподелетеTweet

Прочетете още

Логистика от следващо поколение: Как BigArena преобразява фулфилмънт услугите?

Логистика от следващо поколение: Как BigArena преобразява фулфилмънт услугите?

09.11.2023
A1 POST – надеждният посредник между онлайн търговеца и неговите клиенти

A1 POST – надеждният посредник между онлайн търговеца и неговите клиенти

06.11.2023
Могат ли бизнесите да имат доверен партньор по пътя към оптимизацията на процесите си?

Могат ли бизнесите да имат доверен партньор по пътя към оптимизацията на процесите си?

03.11.2023
SuperHosting.BG - дигиталната трансформация и подкрепа за бизнес общностите в България

SuperHosting.BG – дигиталната трансформация и подкрепа за бизнес общностите в България

01.11.2023
Търговският ни портал е като жив организъм - развива се с тенденциите

Търговският ни портал е като жив организъм – развива се с тенденциите

24.10.2023
Продажбите в Amazon са пътя към успеха за всеки търговец

Продажбите в Amazon са пътят към успеха за всеки търговец

23.10.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози
Digital4Vidin Digital4Vidin Digital4Vidin

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

4 интересни приложения на изкуствения интелект

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Няма изцяло защитен бизнес, но има по-малко рисков

Дигиталните технологии днес

Смарт технологиите, които превземат ежедневието ни

Киберсигурността – новата класическа наука

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

Последни публикации

Нов технологичен пробив за Китай с най-бързата интернет мрежа в света

Нов технологичен пробив за Китай с най-бързата интернет мрежа в света

15.11.2023
Ден без интернет - колко ще струва това на света?

Ден без интернет – колко ще струва това на света?

15.11.2023
4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

4-те основни стълба на успешния онлайн бизнес

15.11.2023

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори