Можете да създадете не само лична страница в Pinterest, но и бизнес акаунт. В последния случай ще трябва да посочите сферата си на дейност, да потвърдите правата върху ресурса си и да приемете условията на платформата.
По този начин бизнес акаунтът в Pinterest ще се превърне в официална страница на вашия онлайн магазин или блог. Сред плюсовете на бизнес профила особено приятна функция е настройката за анализ: статистически данни за разглеждане, анализ на броя на „пиновете“, „повторните пинове“ и конверсиите към основния ресурс. Както и проследяването на интересите на целевата ви аудитория.
Външно профилите на физическите и юридическите лица изглеждат почти еднакви. Основната разлика е, че бизнес профилът осигурява достъп до безплатни анализи, реклама и онлайн оферти. Поради тази причина се препоръчва акаунтите, създадени за търговски цели, да бъдат регистрирани като дружества.
Ако създадете бизнес профил, можете да популяризирате услугите и продуктите си сред по-широка аудитория. Да създавате идеи, да групирате продуктите си в табла за конкретна целева аудитория, да поставяте Pin и Board за специални оферти. Друго предимство на използването на Pinterest за бизнес е, че той действа като директория, съдържаща изображения на вашите продукти с връзка към основния ресурс.
С бизнес акаунт е много по-лесно да се проследяват изгледите, а конверсиите с основния сайт ще се изчисляват и показват автоматично. Настройките, менютата и другите основни функции ще останат същите като в обикновения профил, което е много удобно. По този начин ще можете да видите статистиката за изображенията и таблата си.
В горния ляв ъгъл на страницата ще откриете бутона „Анализ“, който отваря малко меню.
Опция, наречена „Преглед“, показва пълната статистика на бизнес профила. Можете да го използвате, за да оцените интереса на аудиторията към вашите изображения, табла и идеи.
С помощта на данни за средния дневен брой показвания на „Pin“ и средния брой потребители, които са привлечени от публикациите ви, можете да разработите най-ефективната стратегия. Освен това ви позволява да обмислите промените, които трябва да направите. Бутонът „Още“ до информацията за бизнес акаунта отваря по-подробни статистически данни.
Елементът от менюто, наречен „Прегледи“, съдържа информация за вашите изображения, техните прегледи и популярност. Щракването върху „Saves“ (Запазени) ще покаже всички ваши идеи и табла, от които потребителите са направили „Re-Pin“ (Повторно добавяне).
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... 17 съвета как да увеличите трафика на своя сайт с помощта на контент маркетинг Какво представляват чатботовете за бизнеса Развитието на дигитализацията в бизнеса
Бутонът „кликвания“ се използва и в Pinterest за бизнеса. Той показва данни за посетителите на вашите табла, както и броя на кликванията върху дадена публикация. Елементът „за всички времена“ показва статистически данни за всички идеи и табла (най-ефективни, най-добри резултати от търсенето, които се запазват най-често).
В горния десен ъгъл на страницата се намират бутоните „Всички предложения“ и „Експортиране на данни“. Първата ви позволява да видите отделен преглед за всички приложения, които използвате (Android, iOS). Когато кликнете върху втория бутон, се генерира файл, който се изтегля на вашето устройство. Той се отваря от MS Excel и съдържа пълен отчет за популяризирането на вашия бизнес в социалната мрежа.
Прозорецът, който се отваря, когато щракнете върху бутона „Преглед“, съдържа същите данни, но само за хората, които сте поканили в сайта.
В дясната част на страницата на профила ще бъдете подканени да потвърдите адреса на основния си бизнес ресурс. При прелистването му се появява резюме на публикациите ви.
„Pinterest е една от най-бързо развиващите се социални мрежи, така че не я подценявайте.
Възможности за създаване на бизнес акаунт в Pinterest:
- Регистрирайте се в Pinterest, създайте профил за бизнес цели и го настройте. Това ще ви позволи да представите организацията си и да видите подробни анализи. В този случай ще трябва да приемете и условията за използване на акаунта за бизнес цели.
Важно: За да привлечете чуждестранна целева аудитория, профилът трябва да бъде на английски език.
- Когато създавате бизнес акаунт, попълнете го възможно най-изчерпателно. В Pinterest се търси по ключови думи. Това означава, че трябва да използвате важните за вас ключови думи в описанието на профила си.
- Отидете в раздела „За бизнеса“ на Pinterest, изберете „Регистрация за бизнеса“ и регистрирайте своя бизнес проект.
Ползите от Pinterest
Съществуват множество доказателства, че Pinterest е достоен конкурент на други платформи, предназначени за популяризиране на бизнеса и увеличаване на продажбите. Според проучване на Oracle Data Cloud рекламата в Pinterest е генерирала почти 4 пъти повече продажби в магазините, отколкото средната онлайн маркетингова кампания.
Друга полза за бизнеса е привличането на допълнителни посетители към основния ресурс. Съдържанието, публикувано в Pinterest, насърчава потребителите да кликнат върху уебсайта на марката. А благодарение на възможността за създаване на групови табла всички предимства на услугата могат да се използват и за работа в екип. Собственикът на профила трябва само да покани други членове и да им позволи да добавят публикациите си в споделена папка.
Ясно е, че Pinterest е чудесен инструмент за взаимодействие с клиенти, които се интересуват от вашия бизнес. В дългосрочен план това ви позволява да спечелите постоянна целева аудитория. Не бива да забравяте също, че Pinterest все още е своеобразна социална мрежа, която помага за изграждането на цяла общност около вашия проект. За целта трябва да общувате с потребителите, които запазват вашите публикации, да създавате групови табла и да използвате други налични методи за взаимодействие с хората.
Много собственици на фирми от различни нива и отрасли вече използват този ефективен инструмент. С него те наистина постигат целите си – повишаване на осведомеността за марката, привличане на трафик, насърчаване на бизнеса и т.н.