Акциите на Pinterest се покачиха със 17% във вторник, след като платформата надмина прогнозите за приходите и печалбите за третото тримесечието. Това се случи благодарение на стабилизирането на рекламния пазар, което помогна за привличането на рекламодатели в платформата.
Месечният ръст на активните потребители надмина скока по време на пандемията и достигна рекордните 482 милиона. От компанията заявиха, че голяма част от този ръст се дължи на поколение Z, което се смята за основна цел на мобилните рекламодатели.
„Приемете тенденциите за тази голяма ангажираност като знак, че Pinterest може би е намерила продуктово-пазарно съответствие с по-младите потребители“, заяви анализаторът на Bernstein Марк Шмулик.
От Уолстрийт похвалиха постигнатите резултати. Най-малко 19 анализатори повишиха своите целеви цени на акциите, като увеличиха средната стойност до 35 долара, по данни на LSEG.
Акциите поскъпнаха със 17% до 29,43 долара, а компанията е на път да увеличи пазарната си стойност с близо 3 млрд. долара, ако печалбите се задържат.
Резултатите подхранват оптимизма за възстановяване на пазара, след като миналата седмица основните играчи в индустрията – Alphabet, Meta Platforms и Snap – надминаха очакванията за тримесечните си приходи благодарение на ръста на рекламния им бизнес.
Междувременно компанията заяви, че повече от половината ѝ потребители разглеждат платформата, като място за пазаруване. Затова дружеството се е фокусирало върху това да я направи по-популярна и удобна за пазаруване и по този начин да повиши ангажираността.









