Китайският интернет гигант Alibaba Group се опитва да продаде редица активи в потребителския сектор. Към тях попадат бизнесът с хранителни стоки Freshippo и търговската верига RT-Mart, съобщиха трима източници, запознати със ситуацията.
Планът за продажба идва в момент, когато Alibaba, ръководена от председателя Джоузеф Цай и новоназначения главен изпълнителен директор Еди Ву, се фокусира отново върху основния си печеливш бизнес модел за електронна търговия. Това е причината компанията да се освобождава от второстепенните и губещи звена, посочва един от запознатите.
Alibaba провежда преговори със стратегически и финансови инвеститори за тези активи, към които попада и компанията InTime.
Обсъжданията са на ранен етап и Alibaba може да реши да не предприема по-нататъшни действия.
На 1 февруари от Bloomberg съобщиха, че Alibaba обмисля да продаде InTime и се е обърнала към няколко фирми, за да проучи интереса им към придобиване на подразделението
Говорител на Freshippo опроверга информацията, че Alibaba планира да продаде компанията и отказа да коментира повече.
Стремежът към продажба идва и на фона на цялостното преструктуриране на Alibaba и на засиления контрол върху първичните публични предлагания в Китай. Капиталовите пазари и без това са изправени пред предизвикателства, които възпрепятстват способността на стартиращите компании да набират средства.
Ву, който пое поста, след като предшественикът му Даниел Джан се оттегли през септември, определи бъдещата стратегия на компанията два месеца по-късно. Той заяви, че всеки от бизнесите на компанията ще бъде по-независим на пазара и ще направи стратегически преглед, за да разграничи „основните“ от „второстепенните“ бизнеси.
През март Alibaba обяви своя план за разделяне на шест подразделения и проучване на възможностите за набиране на средства или листване на повечето от тях. Междувременно през септември компанията подаде заявление за листване в Хонконг на логистичното звено Cainiao.









