Сайтът на Alibaba – AliExpress, има вероятност да получи солидна глоба, след като в четвъртък Европейската комисия започна проверка заради опасения, свързани с разпространението на незаконни материали, сред които и порнографски такива.
Комисията започва разследване срещу AliExpress съгласно Закона за цифровите услуги (DSA). Новоприетият закон цели да държи технологичните гиганти под контрол в сфери от антиконкурентно поведение до гарантиране, че дезинформацията не е широко разпространена на платформите им.
Разследването се фокусира върху това дали AliExpress може да е нарушила DSA в „сфери, свързани с управлението и смекчаването на рисковете, модерирането на съдържанието и вътрешен механизъм за управление на жалбите, прозрачността на системите за реклама и препоръки, проследимостта на търговците и достъпа до данни за изследователи“, посочва Комисията.
„…работихме и ще продължим да работим със съответните органи, за да сме сигурни, че спазваме необходимите стандарти и ще гарантираме, че ще можем да изпълним изискванията на DSA“, заявиха от компанията.
AliExpress се ангажира да създаде безопасен и отговарящ на изискванията пазар за всички потребители.
Така наречените VLOP (много големи онлайн платформи) като AliExpress са компании с повече от 45 милиона потребители в Европа, които са обект на най-строгите правила на DSA. Нарушенията могат да доведат до глоби в размер до 6% от глобалния годишен оборот.
В четвъртък Комисията изпрати искания за информация до Bing на Microsoft, Google Search, Meta Platforms на Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok на ByteDance и X на Илон Мъск във връзка с използването от тях на генеративен изкуствен интелект.
Служителите на Комисията посочиха, че искат да знаят дали компаниите извършват оценки на риска и разполагат ли с мерки за намаляването му, за да се справят с потенциално вредно съдържание с генеративен изкуствен интелект.
Компаниите трябва да отговорят на въпросите, свързани със защитата на изборите, до 3 април, а по други въпроси – до 24 април.
Комисията също така изпрати искане за информация до Linkedin на Microsoft във връзка с потенциалното използване на лични данни за целева реклама след жалба от организации на гражданското общество, като даде срок за отговор до 5 април.
Това е третото официално разследване в рамките на DSA след тези, стартирани срещу TikTok и социалната мрежа X.









