С помощта на нов чатбот за бизнеса Amazon се опитва да привлече към услугата си за облачни изчисления Amazon Web Services (AWS) големи корпоративни клиенти, като им предлага да ги предпази от потенциални съдебни и имиджови последици, които могат да възникнат в резултат на използването на изкуствен интелект.
Новият чатбот, наречен Q, е предназначен да подобри производителността, като подпомага служителите да обобщават важни документи и заявки за поддръжка докато общуват чрез приложения за комуникация като Slack, обяви компанията по време на годишната си конференция за облачни изчисления във вторник в Лас Вегас. Софтуерът може също така автоматично да извършва промени в изходния код на предприятията, като по този начин ускорява разработването, заявиха от компанията.
Този нов софтуер се появява приблизително година след като ChatGPT на OpenAI се превърна в едно от най-популярните приложения. Това от своя страна доведе до множество инвестиции в стартъпи, работещи с генеративен изкуствен интелект. Alphabet и други компании обявиха свои собствени чатботове, които могат да разговарят с потребителите на близък до човешкия език, за да им помагат при изпълнението на ежедневни задачи.
Главният изпълнителен директор на AWS Адам Селипски обяви по време на годишната конференция на Amazon за облачни изчисления в Лас Вегас нова предпазна мярка срещу неподходящо съдържание в генеративните приложения за изкуствен интелект, наречена Guardrails for Bedrock. Услугата позволява на потребителите да отстраняват вредното съдържание, заяви той.
Тъй като генеративният изкуствен интелект се обучава на базата на публично достъпно съдържание, обидни думи или друго неподходящо съдържание може да се появи в резултатите от заявките на потребителите. Това е от особено значение за по-младите потребители, в периоди на глобални конфликти или по време на избори, когато резултатите от търсенето с помощта на генеративния изкуствен интелект могат да повлияят на мнението.
Трябва да се вземе под внимание, че изкуственият интелект може да се окаже извън контрола на своите създатели и да генерира все по-опасно съдържание, както и да управлява цели системи без надзор. Съществува възможността софтуерът да публикува въздействащо и убедително съдържание в социалните медии като X и Facebook.
Селипски сподели, че новата услуга е важна за клиентите, за да могат да поставят ограничения, които смятат за необходими, върху генеративния AI, използван от тях. Чатботът Q ще може също да пази чувствителни данни от служители, които не трябва да имат достъп до тях. Цените ще започват от 20 долара на потребител за година.
По време на конференцията Amazon обяви още, че ще обезщетява своите клиенти срещу съдебни дела, свързани със злоупотреба с материали, защитени с авторски права. Компанията за стокова фотография Getty Images например съди Stability AI по-рано тази година, като твърдеше, че е използвала нейния уебсайт за изображения без разрешение.









