• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Бъдещето на електронната търговия

Редактор От Редактор
21.06.2023
В Електронна търговия
Време за четене: 3 минути
A A
0
Бъдещето на електронната търговия
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Следващите няколко години ще бъдат от голямо значение за електронната търговия. Експертите твърдят, че пазарната стойност има потенциала да достигне 5,4 трилиона долара до 2026г. и да представлява 27% от всички продажби на дребно.  

В настоящия момент в сектора на електронната търговия, има множество фактори, които играят важна роля. В този доклад ще се фокусираме върху бъдещите възможности за приходи в електронната търговия, като се акцентира върху пазаруването на живо и социалната търговия. Освен това, ще разгледаме как марките използват новаторски технологии като изкуствен интелект (AI) и разширена реалност (XR) с цел подобряване на бъдещото клиентско изживяване. 

Бъдещи приходи от лайвстрийм 

Доклад за 2023 г. прогнозира, че приходите от пазаруване на живо ще надхвърлят 31 милиарда долара до края на годината. Това е почти три пъти повече от стойността на пазара през 2021 година. 

В доклада се твърди още, че до 2026г. пазаруването на живо може да донесе 67,8 милиарда долара и да представлява повече от 5% от общите приходи от електронна търговия.  

От няколко години пазаруването на живо е популярно в Китай. През 2022г. годишните приходи там са достигнали над 500 млрд., а през 2023г. се очаква този брой да нарасне с 40%, като достигне 723 млрд. Това представлява повече от 24% от цялата електронна търговия в Китай. 

laivstriiming ditech.bgОчаква се пазаруването на живо да представлява почти една четвърт от всички разходи за електронна търговия в Китай до края на 2023 г. 

Приемането в САЩ бавно настига Китай, но според прогнозите интересът от страна на марките и потребителите вероятно ще се повиши през следващите години. Голяма част от този бъдещ растеж се очаква да дойде от по-младите поколения.  

Въпреки че 31% от по-възрастното поколение в Съединените щати не са наясно с лайвстриймовете, 45% от поколението Z го познават много добре. Пазаруването на живо е най-популярно сред поколението Z и милениумите. 

Най-популярните продукти, включени в лайвстриймовете са модни артикули (36%), козметика (7,6%) и хранителни продукти (7,4%). Седмицата на модата в Ню Йорк през 2023г. беше най-добрият пример за лайвстрийм. Марката за дамско бельо Adore Me излъчи на живо своето модно шоу и предложи на зрителите възможността да закупят визиите директно от стрийма.  

Бъдещи приходи от социалните мрежи 

Данни на DataReportal от април 2023г. разкриват, че близо 25% от хората споделят една от основните причини, поради които използват социалните мрежи и тя е, за да намерят продукти, които да закупят. 

social medii ecommerce ditech.bgПрез 2021 г. 68% от потребителите са направили поне една покупка чрез социалните мрежи. До 2022 г. 98% от потребителите заявяват, че планират да направят същото през следващите 12 месеца. През 2021г. всеки потребител е похарчил около 400 долара годишно. Но този брой е скочил с над 26% през 2022г. до 518 долара. Прогнозите показват, че средният разход на купувач в социалните мрежи ще надхвърли 930 долара до 2025г.  

И дори и да не направят покупка, много потребители използват социалните медии като основен канал за търсене на марки. Според DataReportal повече от 48% от хората на възраст 16-34 години споделят, че социалните мрежи са техният основен канал за получаване на информация за брандове. 

Shopify съобщава, че почти една трета от фирмите възнамеряват да увеличат маркетинга в социалните медии през следващите няколко години. До 2026 г. общата стойност на разходите за реклама в социалните медии се очаква да надхвърли 358 милиарда долара. 

Интересът към търсенето на „реклами в Pinterest“ се е увеличил рязко през последните месеци. Само през последната година приходите на Pinterest от реклами за покупки са нараснали с повече от 40%. До 2026 г. се очаква платформата да достигне повече от 4 милиарда долара приходи от реклама. 

Бъдещи AI иновации 

Настоящите възможности на изкуствения интелект вече предизвикват сътресения в няколко индустрии. Секторът на електронната търговия не е по-различен и изглежда, че AI ще повлияе драматично на нейното бъдещето. 

Търсенето на „ecommerce AI“ е нараснало с повече от 400% през последните пет години. AI предоставя на търговците видимост на потребителското поведение, каквато не сте виждали досега. 

ai ecommerce ditech.bgТези платформи могат да събират данни за всеки ход, който клиентът прави на уебсайта за електронна търговия и автоматично да задействат операции, които ще насърчат клиента да остане на него и да направи покупка. 

Тази информация включва показатели като поведение при сърфиране, процент на добавени към количката продукти, време за покупка и напускане на количката. McKinsey съобщава, че повече от 70% от потребителите очакват персонализирано изживяване. И марките, които го правят правилно, генерират 40% повече приходи, според компанията. 

Но според друго проучване 32% от потребителите смятат, че основният проблем при пазаруването онлайн е липсата на възможност за откриване. Близо 25% смятат, че проблемът е в неподходящите препоръки. 

AI може да реши тези проблеми. Например, вместо да въведете запитване в лентата за търсене и да се надявате да откриете нещо, което ви харесва, AI може да разбере какво наистина иска отделният клиент. 

Друг тип AI предлага личен помощник за пазаруване за потребителите, който много прилича на чатбот. Клиентът споделя на асистента от какво се нуждае, защо се нуждае от него, какъв е бюджетът и т.н. 

След това асистентът предлага подходящите продукти заедно с блогове или друго съдържание на марката, което е свързано с тях и може да бъде полезно за потребителя. Компании като Shopify, Mercari и ShopWith AI наскоро дебютираха с този вид технология. 

Версията на Mercari се нарича Merchat AI и се захранва от ChatGPT. Той все още е в бета версия, но е достъпен за всички клиенти. 

Помислете за генериране на изображения или описания на продукти. Някои търговци вече търсят генеративни AI платформи, за да поемат тези задачи. Например, Copy.ai генерира текстове за блогове, социални медии и имейл маркетинг.

jasper ditech.bg

Jasper е друга генеративна AI платформа, която изглежда обещаващ инструмент за ръководителите. AI платформата е в състояние да създава продуктови описания и съдържание на уебсайтове, които съответстват на марката. Той също така предлага AI арт генератор. Към края на 2022 г. Jasper е оценен на 1,5 млрд. долара. 

Страница 1 от 2
12Напред
СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори