• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Бъдещето на електронната търговия

Редактор От Редактор
21.06.2023
В Електронна търговия
Време за четене: 3 минути
A A
0
Бъдещето на електронната търговия
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Бъдещи XR Иновации 

Технологиите за разширена реалност (XR), включително виртуална реалност (VR) и разширена реалност (AR), са важна част от бъдещите инвестиции на компаниите за електронна търговия.  

Sprout Social съобщава, че почти 50% от маркетолозите планират да използват някаква форма на XR през 2023 г., а 43% от потребителите казват, че този вид технология ще играе значителна роля в ангажирането им с марките през следващата година. 

Всъщност проучване на PwC от юли 2022 г. показа, че 32% от потребителите са закупили продукти в рамките на предходните шест месеца, след като са ги разгледали и тествали чрез VR. 

Тази технология дава възможност на марките за електронна търговия да взаимодействат с клиентите по нов начин. Потребителите могат да получат усещане за продукти, без да напускат дома си и тъй като получават повече опит с даден продукт веднага, връщането е по-малко вероятно. 

Днешните AR решения ви дават възможност виртуално да приложите фон дьо тен, руж, сенки за очи и други продукти върху лицето си в реално време. Тази функция се превръща в задължителна за луксозните брандове като Lancome и YSL Beauty.  

ar ecommerce ditech.bgИ все пак брандовете в областта на електронната търговия, които наистина приемат бъдещето, отиват още по-далеч с технологиите XR и създаването на виртуални магазини. Emperia е една от най-забележителните компании в това пространство. Те са създали виртуални магазини за марки като Tommy Hilfiger, Dior, Bloomingdales и други.  

Ралф Лорен си партнира с Emperia и Bloomingdales, за да пусне виртуален магазин в края на 2022 година. Магазинът е създаден във виртуална ски хижа, пълна със заснежени планини, видими през прозорците. 

vr ecommerce ditech.bgПриемането на XR в други категории за електронна търговия е по-бавно, но се очаква растеж през следващите години. Данните от Statista показват, че пазарната стойност на XR в търговията на дребно ще се увеличи от 3,8 милиона долара през 2021 г. до 17,9 милиона долара през 2028 година. 

Бъдещи иновации в доставката 

Нарастващите изисквания за доставка карат много търговци на дребно в областта на електронната търговия да търсят нови начини за подобряване на логистиката. Всеки един от тях се надпреварва да бъде сред първите брандове, които ще въведат иновации в областта на доставките в близко бъдеще.

В момента данните от проучването показват, че само 3% от фирмите за електронна търговия смятат, че са „много способни“ да отговорят на текущите очаквания на клиентите за доставка. По-голямата част (70%) казват, че са „донякъде способни“. Много потребители не желаят да правят компромиси с очакванията си за доставка.

Проучванията показват, че 66% от потребителите са преминали от един търговец на дребно към друг поради възможностите за избор на доставка. Брандовете, които могат да отговорят на изискванията на потребителите за доставка в бъдеще, вероятно ще получат сериозни ползи по отношение на приходите.

Клиентите поръчват повече и харчат повече, когато им се предлага безплатна доставка. Shopify съобщава, че средната стойност на поръчките на клиентите, които са се възползвали от безплатната доставка, е с 22 долара повече от поръчките с платена доставка.

Според Gartner само около 8% от търговците на дрехи и обувки в момента предлагат доставка в същия ден. Но все повече брандове започват да инвестират във възможности за доставка в същия и на следващия ден.

През февруари 2023 г. Amazon обяви, че ще разшири мрежата си от центрове за изпълнение, за да се справи с потребителското търсене и натиска от конкуренцията. От 2019 г. насам те са открили 45 обекта за получаване на пратка в рамките на един ден и планират да увеличат броя им до 150 през следващите години.

Target инвестира и в стратегията си за доставка на следващия ден. От началото на 2023 г. компанията планира да вложи 100 милиона долара за разширяване на местните възможности за доставка. Те казват, че 15 нови съоръжения за сортиране ще бъдат пуснати в експлоатация до края на 2026 г. Само през 2023 г. Target очаква броят на пакетите в техните центрове за сортиране да достигне 50 милиона. Това е двойно повече от обработеното количество през 2022 година.

Sephora също предлага доставка в същия ден като абонаментна услуга, подобно на Amazon Prime. Потребителите могат да платят 49 долара за годишен абонамент, който осигурява неограничени доставки в рамките на деня.

Проучване, спонсорирано от компанията, установи, че 63% от клиентите на козметичния бранд биха се възползвали от доставка в същия ден, ако им свърши любимият продукт за красота и се нуждаят от него бързо.

Но всички тези иновации за доставка идват със значителни разходи за компаниите и те вероятно ще се увеличават и в бъдеще.

Пандемията постави началото на нова епоха в електронната търговия, а брандовете ще продължават да се възползват от потребителското търсене. Компаниите ще продължават да полагат всички усилия с цел да се отличават от конкуренцията и да вървят напред, за да грабнат част от милиардите долари приходи, които секторът на електронната търговия се очаква да генерира през следващите години.

Страница 2 от 2
Назад12
СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

connect card interview Preslav Bobev Viktor Stoikoski

Карта без аналог в света: Connect CARD осигурява достъп до ключови бизнес форуми не само у нас, а и в чужбина

10.10.2025
Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори