Бъдещи XR Иновации
Технологиите за разширена реалност (XR), включително виртуална реалност (VR) и разширена реалност (AR), са важна част от бъдещите инвестиции на компаниите за електронна търговия.
Sprout Social съобщава, че почти 50% от маркетолозите планират да използват някаква форма на XR през 2023 г., а 43% от потребителите казват, че този вид технология ще играе значителна роля в ангажирането им с марките през следващата година.
Всъщност проучване на PwC от юли 2022 г. показа, че 32% от потребителите са закупили продукти в рамките на предходните шест месеца, след като са ги разгледали и тествали чрез VR.
Тази технология дава възможност на марките за електронна търговия да взаимодействат с клиентите по нов начин. Потребителите могат да получат усещане за продукти, без да напускат дома си и тъй като получават повече опит с даден продукт веднага, връщането е по-малко вероятно.
Днешните AR решения ви дават възможност виртуално да приложите фон дьо тен, руж, сенки за очи и други продукти върху лицето си в реално време. Тази функция се превръща в задължителна за луксозните брандове като Lancome и YSL Beauty.
И все пак брандовете в областта на електронната търговия, които наистина приемат бъдещето, отиват още по-далеч с технологиите XR и създаването на виртуални магазини. Emperia е една от най-забележителните компании в това пространство. Те са създали виртуални магазини за марки като Tommy Hilfiger, Dior, Bloomingdales и други.
Ралф Лорен си партнира с Emperia и Bloomingdales, за да пусне виртуален магазин в края на 2022 година. Магазинът е създаден във виртуална ски хижа, пълна със заснежени планини, видими през прозорците.
Приемането на XR в други категории за електронна търговия е по-бавно, но се очаква растеж през следващите години. Данните от Statista показват, че пазарната стойност на XR в търговията на дребно ще се увеличи от 3,8 милиона долара през 2021 г. до 17,9 милиона долара през 2028 година.
Бъдещи иновации в доставката
Нарастващите изисквания за доставка карат много търговци на дребно в областта на електронната търговия да търсят нови начини за подобряване на логистиката. Всеки един от тях се надпреварва да бъде сред първите брандове, които ще въведат иновации в областта на доставките в близко бъдеще.
В момента данните от проучването показват, че само 3% от фирмите за електронна търговия смятат, че са „много способни“ да отговорят на текущите очаквания на клиентите за доставка. По-голямата част (70%) казват, че са „донякъде способни“. Много потребители не желаят да правят компромиси с очакванията си за доставка.
Проучванията показват, че 66% от потребителите са преминали от един търговец на дребно към друг поради възможностите за избор на доставка. Брандовете, които могат да отговорят на изискванията на потребителите за доставка в бъдеще, вероятно ще получат сериозни ползи по отношение на приходите.
Клиентите поръчват повече и харчат повече, когато им се предлага безплатна доставка. Shopify съобщава, че средната стойност на поръчките на клиентите, които са се възползвали от безплатната доставка, е с 22 долара повече от поръчките с платена доставка.
Според Gartner само около 8% от търговците на дрехи и обувки в момента предлагат доставка в същия ден. Но все повече брандове започват да инвестират във възможности за доставка в същия и на следващия ден.
През февруари 2023 г. Amazon обяви, че ще разшири мрежата си от центрове за изпълнение, за да се справи с потребителското търсене и натиска от конкуренцията. От 2019 г. насам те са открили 45 обекта за получаване на пратка в рамките на един ден и планират да увеличат броя им до 150 през следващите години.
Target инвестира и в стратегията си за доставка на следващия ден. От началото на 2023 г. компанията планира да вложи 100 милиона долара за разширяване на местните възможности за доставка. Те казват, че 15 нови съоръжения за сортиране ще бъдат пуснати в експлоатация до края на 2026 г. Само през 2023 г. Target очаква броят на пакетите в техните центрове за сортиране да достигне 50 милиона. Това е двойно повече от обработеното количество през 2022 година.
Sephora също предлага доставка в същия ден като абонаментна услуга, подобно на Amazon Prime. Потребителите могат да платят 49 долара за годишен абонамент, който осигурява неограничени доставки в рамките на деня.
Проучване, спонсорирано от компанията, установи, че 63% от клиентите на козметичния бранд биха се възползвали от доставка в същия ден, ако им свърши любимият продукт за красота и се нуждаят от него бързо.
Но всички тези иновации за доставка идват със значителни разходи за компаниите и те вероятно ще се увеличават и в бъдеще.
Пандемията постави началото на нова епоха в електронната търговия, а брандовете ще продължават да се възползват от потребителското търсене. Компаниите ще продължават да полагат всички усилия с цел да се отличават от конкуренцията и да вървят напред, за да грабнат част от милиардите долари приходи, които секторът на електронната търговия се очаква да генерира през следващите години.









