Connect CARD се утвърждава като новаторски инструмент без аналог в света, който успява да промени начина, по който бизнесът функционира. От старта си досега картата осигурява достъп до десетки събития в България, а днес вече отваря врати и към международната сцена. Партньорството с най-голямата eCommerce конференция в региона – Regional E-commerce Conference vol. 8 в Скопие – е доказателство за бързия растеж на платформата и за нейната мисия да свързва хора, идеи и пазари отвъд границите. В това интервю Преслав Бобев, управляващ партньор на IMG Connect CARD, и Виктор Стойкоски, организатор на 8. Regional E-commerce Conference, споделят как една карта може да създава нови възможности, да обединява бизнес общности и да бъде двигател за устойчиво развитие.
ПБ: Г-н Бобев, Connect CARD вече излиза извън границите на България, като предлага безплатен достъп и до водещи международни форуми, сред които E-commerce Conference в Скопие. Какво означава тази стъпка за бъдещето на бранда и за хората, които притежават картата?
Изключително щастливи и горди сме от факта, че Connect CARD представи първото си чуждестранно събитие още тази година. Още по-доволен съм от това, че първото ни партньорство е с екипа на Виктор Стойкоски, на който благодаря за доверието. E-commerce Macedonia не е случайно избрано събитие и първата ни среща и разговор с Виктор беше още през април. Аз не съм имал удоволствието да го посетя в предходни години, но от всичко, което съм чувал мисля, че дори и да не притежавате Connect CARD си струва да си закупите билет и да сте в Скопие на 4-ти ноември.
И все пак, за да сме напълно обективни, бих искал да кажа, че това е второто ни събитие извън България. За съжаление първото, което представихме мина някак незабелязано, защото успяхме да го обявим само няколко дни преди провеждането му в Букурещ. Но през 2026 ще направим подобаваща информационна кампания и за него.
Това само доказва, че не само спазваме обещанията си към клиентите на Connect CARD, но и развиваме платформата много по-бързо, отколкото е заложено в собствения ни бизнес план.
Само преди няколко месеца планувахме, че с Connect CARD ще може да се посетят около 50 събития в рамките на 12 месеца. Към днешна дата перспективите и темповете ни на растеж сочат към поне 100 събития и стойност 10 000 лв в билети на събития, които могат да бъдат спестени с една карта.
За бъдещето на бранда това означава само едно – пренаписване на собствената ни бизнес стратегия за растеж, възможности за представителства на Connect CARD в други държави и много повече възможности за притежателите на картата.
ВС: Г-н Стойкоски, каква беше причината да отворите вратите на най-голямото eCommerce събитие в региона за притежателите на Connect CARD и какво очаквате да донесе това партньорство на събитието?
Нашата цел винаги е била да изградим по-широка общност и да предоставим достъп до знания и възможности на възможно най-много хора. С отварянето на вратите за притежателите на Connect CARD не само обогатяваме аудиторията с новите профили на участниците, но и изграждаме мост между различни индустрии и професионалисти. Очакваме това партньорство да донесе по-голяма видимост, нови бизнес контакти и обмен на опит, които ще направят конференцията още по-разнообразна и ценна за всички участници.
Освен това сме истински развълнувани, че притежателите на Connect CARD ще имат възможността да бъдат част от това мащабно събитие – да се срещнат с над 800 съмишленици от целия Балкански регион, да създадат контакти, да научат за най-новите тенденции и да изградят връзки, които ще подкрепят тяхното бъдещо развитие.
ПБ: Какви реални резултати наблюдавате при притежателите на Connect CARD – нови партньорства, сделки или достъп до пазари – които доказват, че картата е повече от пропуск за събития?
Това, което най-вече ми прави впечатление е, че притежателите на Connect CARD посещават много повече събития, отколкото биха посетили ако трябваше да си купуват отделни билети за всяко едно. Когато имате Connect CARD единственият въпросът пред вас е дали събитие в определен ден и град пасва на вашето време или кой член на екипа да изпратите.
Знам и познавам много хора, които са се запознали на събитие и успешно правят бизнес заедно. Дали вече притежават Connect CARD не съм следил, но картата е един универсален билет за събития, така че е съвсем логично притежатели на карти да генерират повече бизнес. Партньорствата, успешните сделки, достигането до нови пазари – всичко това е логичен ефект от активното посещение на събития, а с Connect CARD правите точно това.
Бих споделил и още един ефект на Connect CARD. Възможност и допълнителна мотивация да посетите събития, които не са във вашият професионален фокус. Шансът един маркетолог да си купи билет за sales събитие е по-скоро малък. Но един маркетолог с Connect CARD няма нужда да прави преценка за цена, време и стойност. Той просто трябва да реши, че би му било единствено полезно да разшири знанията си и мрежата си от контакти.
Connect CARD много скоро ще започне да вкарва сериозен микс в обичайната аудитория на редица събития, защото много хора, които иначе не биха си купили билет за тях ще имат възможност да ги посетят. А това ще е от голяма полза за всички. Ето примера с E-commerce Macedonia. Очаквам една напълно нова група от български представители на eCommerce сектора, да посети събитието за първи път. Какво ще последва от това? Времето ще покаже, но съм оптимист за това, че с бизнеса можем да градим мостове, от които нашите две страни се нуждаят повече от всякога.
ВС: Какви тенденции в електронната търговия и дигиталния маркетинг ще поставите в центъра на тазгодишната конференция, за да ангажирате все по-широка и международна аудитория?
Тази година за първи път добавяме втора сцена – защото програмата вече надхвърля възможностите на само една. Електронната търговия остава в центъра на вниманието, но ние се задълбочаваме повече от всякога в областта на изкуствения интелект и дигиталния маркетинг.
На основната сцена събираме глобални лидери: Booking.com, TikTok, Dolce & Gabbana, Wolt, Publicis SEE, както и водещи AI експерти. Ще се запознаем с автономните AI агенти, невромаркетинга, разширяването на пазара, растежа, основан на данни, как AI-базираното търсене най-накрая ще възнагради истинските марки и много други. Участниците ще получат достъп и до ключови изводи и тенденции, които оформят e-commerce пазара в региона.
(Пълна програма: ecommerceconference.mk/agenda)
Междувременно, hands-on сцената е изцяло посветена на практиката – от създаване на кратки видео формати, през работа с инвеститори и VC фондове, до овладяване на маркетинг с първични данни и правилното използване на AI инструменти за бизнес растеж.
Създадохме програма, която вдига летвата за цялата индустрия. Тя не е само вдъхновение – тя е за реално знание, силен нетуъркинг и възможности за партньорства, които могат да променят бизнеса.
ПБ: Какви нови международни партньорства и локации планирате да добавите към календара на Connect CARD, за да разширите достъпа на притежателите ѝ до още по-значими бизнес форуми извън България?
В непосредствените ни планове за 2026 е да разширим календара и портфолиото от събития в съседни държави. Предстоят ни много разговори и срещи с организатори на събития в Румъния, Сърбия, Гърция, Турция и разбира се Северна Македония. Моделът на Connect CARD може да бъде успешно приложен във всяка една от тези държави с много динамичен и наситен календар от събития. Въпросът пред нас се състои в това какъв тип събития бихме искали да включим в портфолиото на Connect CARD, за да оправдаем интереса и очакванията на притежателите на картата. Говорим си активно с много наши приятели и клиенти и вече наблюдаваме и правим подбор на събития, с които искаме да работим.
В същото време планираме да пренесем модела на Connect CARD в други държави. За целта първо трябва да изминем още една стъпка тук, преди да сме сигурни, че можем да предложим навън един съвършен продукт с марка България.
ВС: Как виждате бъдещето на E-commerce Conference след тази крачка към по-значимо международно партньорство и каква е вашата визия за развитието на събитието през следващите години?
Вече осем години E-commerce Conference е най-голямото и най-значимото събитие за електронна търговия в региона – категорично доказателство, че носи висока стойност за своите участници. Но за да запазим тази позиция, трябва да въвеждаме иновации всяка година и да продължаваме да поставяме нови стандарти. Вярваме, че единствено чрез качество можем истински да подкрепим развитието на целия пазар.
Това не е просто конференция – това е платформа, където участниците могат да разширяват знанията си, да развиват бизнеса си и да изграждат нови връзки, които отварят врати за сътрудничество и развитие. В следващите години виждаме конференцията като място, на което предприемачи, инвеститори и експерти от региона и извън него ще се срещат, за да обменят идеи и да изграждат партньорства, които движат електронната търговия напред. Нашата амбиция е да се превърнем в мост между Балканите и света в сферата на дигиталната икономика.