EС ЕН ЕЙ Пеймънтс е една от водещите финтех компании в България. От почти десетилетие фирмата предоставя на клиентите си високотехнологични решения в сферата на онлайн разплащанията. Но какво прави технологията им толкова търсена и защо търговците избират да работят именно с тях, разказва Сергей Пеков, единият от собствениците на компанията.
В момента на българския пазар застъпиха фирми, които предлагат цялостни решения за онлайн търговците – с включена изработка на магазин, маркетинг и т.н. Как вашето решение ги конкурира?
Подобни комбинирани решения гонят по-скоро количество клиенти, с липса на опит, докато ние държим да наблегнем на качеството и на индивидуалния подход. За един стартиращ бизнес наистина е удобно да кандидатства при платежен партньор, който ще му осигури всичко – от разработка на онлайн магазин, през готова интеграция с българска банка, до евентуално дори счетоводни услуги. Но истината е, че огромен процент от тези бизнеси не просъществуват във времето. Търговците с опит, а дори и тези без, които обаче са с дългосрочни намерения, имат определена идея, както за уебсайта си, така и за начина, по който искат да изглежда платежната им страница, и не са съгласни да получат каквото и да е. За тях “bulk” решенията не работят. И там идваме ние.
Как вашето решение набляга на качеството?
През годините многократно сме повтаряли, че нашата платежна страницата е най-добрата, която се предлага на българския пазар. Първо, ние даваме възможност на търговеца сам да избере как да изглежда тя, според собствените му виждания. Второ, неговите клиенти никога не напускат сайта му, не са препращани към други страници и през целия платежен процес виждат единствено домейна на търговеца, от който са инициирали покупката. Това увеличава конверсията, тъй като често се наблюдава занижена такава, вследствие на отказали се клиенти, които не са сигурни на кого плащат. Трето, полетата със задължителните данни, събирани от крайните клиенти, също се определят от търговеца.
По този начин не се ли изисква много работа от страна на търговеца, за да я имплементира на сайта си?
Напротив, дори клиенти, които не разполагат с екип от девелопъри, могат да завършат интеграцията в рамките на по-малко от ден. Процесът е изключително улеснен, като на сайта на търговеца се имплементира платежен панел, в който крайните клиенти ще въвеждат данните на своите карти. Нашият екип разбира се е на разположение, в случай че търговците имат нужда от помощ за интеграцията, но до необходимост от такава се стига много рядко.
Казвате, че интеграцията отнема ден, а колко време отнема целият процес за търговците – от кандидатстването за акаунт при вас, до приемане на първите транзакции?
Зависи от самите търговци. Ако те ни предоставят нужните документи навреме, целият процес отнема около десет дни. Стъпките са следните – клиентът кандидатства при нас, уточняваме какво точно иска и какви са целите на бизнеса му. Следва изготвяне на оферта и представяне на бизнеса на партньор от нашата банкова мрежа. След одобрение и от тяхна страна пристъпваме към подписване на договор и интеграция. Случвало се е банките ни да зададат уточняващи въпроси относно бизнеса или документите, както и да поискат нещо в допълнение. Но при навременна реакция от страна на търговците, това не забавя процеса.
А банките, с които работите, откъде са?
Банковата ни мрежа е част от VISA Европа, така че всички банки, с които работим, са европейски. Те са лицензирани от VISA и Mastercard за приемане на картови разплащания с търговци, част от мрежата на VISA Европа, в това число и България. Самите плащания обаче могат да са инициирани от клиенти в целия свят, тоест няма ограничение за това от коя държава ще са крайните клиенти на търговците.
Продължавате ли комуникацията си с клиентите след като започнат да приемат онлайн разплащания?
Нашите услуги далеч не приключват с интеграцията на клиента. Със стартирането на транзакциите започва и мониторинг от наша страна за евентуални измами и технически проблеми. Случвало се е ние да информираме клиентите си, че има софтуерен проблем при тях, преди те самите да го установят – само по наблюдение на транзакциите. Редовно обсъждаме с клиентите си прилагането на различни инструменти за менажиране на риска, извършваме периодичен мониторинг и на сайтовете им. Добрата бизнес връзка, която изграждаме с клиентите си и фактът, че те често се съветват с нас относно промени в бизнеса си, е голяма гордост за нас.
И разбира се, няма как да не попитаме за цената на услугите ви?
Цените при нас са абсолютно стандартни за индустрията – всяка транзакция се таксува с процент и твърда сума, които зависят от няколко неща – страните, които клиентът ни таргетира, например интерконтиненталните транзакции се таксуват по-скъпо от европейските от VISA и Mastercard; валутата, обемът транзакции, типа бизнес и др. Всичко това се взима предвид при изготвянето на оферта и се съгласува с клиента преди да се продължи с одобрение от банките. Не харесваме подхода, при който някаква такса се скрива от клиента или се обявява накрая.
Имате ли ограничения за типа бизнеси, които приемате?
Единственото ограничение е бизнесът, който кандидатства при нас, да отговаря на всички законови изисквания. Иначе можем да предложим акаунт както на по-ниско рискови бизнеси като продажби на книги, играчки, дрехи, стоки за дома, така и по-високо рискови като например търговия с валута или криптовалута. Също доставчиците и на услуги могат се свържат с нас за акаунт за онлайн разплащания – като например фитнес треньори, които изготвят диетични режими, организатори на събития и др. Разнообразието наистина е голямо и всеки с легален бизнес е добре дошъл да се свърже с нас за първоначална оценка и оферта.
Какви други услуги можете да предложите на клиентите си?
Токенизацията на картовите данни е любима на търговците ни функционалност, защото е разработена за онези техни клиенти, които пазаруват повече от веднъж на сайта им. Чрез нея при последващи покупки картодържателят трябва единствено да натисне бутона “Купи” , вместо да въвежда наново номера на картата си, дата на изтичане и прочее.
Също така имаме и най-различни инструменти за менажиране на риска и мониторинг в реално време. Това са 3D secure, ограничение на брой транзакции (например на база карта или имейл за определен период от време, т нар. velocity checks), блокиране на дадени държави, и много други, които ни дават възможност да защитаваме клиентите си от измами.
Гейтуеят ни дава възможност на търговците да изготвят и най-различни отчети за дейността си, както и да предоставят различен достъп на служителите. Най-често с достъп до най-много данни са счетоводителите, което не важи за останалите.
И не на последно място гейтуеят ни има богат набор от плъгини ( WooCommerce, Opencart, Magentо и др.) , SDK и библиотеки (Phyton, Limelight), които могат лесно да се имплементират.
Какво представлява програма ви за риселъри?
Всеки, който има познат, приятел или пък клиент, търсещ акаунт за онлайн разплащания, може да ни го представи, като при одобрение и успешен старт, той всеки месец ще получава процент от печалбата. Имаме риселъри, които работят друго, но си изкарват допълнителни доходи с това, както и такива, които се посвещават изцяло на риселърския бизнес, тъй като може да бъде доста доходоносен.