В четвъртък Европейската комисия съобщи, че е изпратила искания за информация съгласно Закона за цифровите услуги на ЕС (DSA) до 17 технологични компании, които тя определя като големи онлайн платформи (VLOP) и много големи онлайн търсачки (VLOSE).
От комисията заявиха, че са се свързали с AliExpress, Amazon, Apple, Booking, Meta, Alphabet, Google Search, Google Play, Google Maps и Google Shopping, Microsoft, LinkedIn и Bing, Pinterest, Snapchat, TikTok, YouTube и Zalando.
ЕС поиска от дружествата да предоставят до 9 февруари повече информация за мерките, които са предприели, за да предоставят на изследователите достъп до данни, които биха могли да бъдат от значение за предстоящите избори в ЕС, както и в отделните държави. Също така какви действия ще предприемат за справяне с незаконното съдържание и стоките, продавани онлайн.
DSA влезе в сила през ноември миналата година и изисква от големите онлайн платформи и търсачки да положат повече усилия за справяне с незаконното съдържание и рисковете за обществената сигурност.









