Канадският Сенат реши да приеме закон, с който да изисква от Google и Meta да плащат на медиите за новинарското съдържание, което споделят или използват в своите платформи. След като научиха за това от Meta започнаха да планират прекратяването на достъпа до новини във Facebook и Instagram за всички потребители в Канада.
Ето какво споделиха от компанията в изявление:
„Днес потвърждаваме, че достъпът до новини ще бъде прекратен във Facebook и Instagram за всички потребители в Канада преди Законът за онлайн новините да влезе в сила.“
През 2021г. Meta предприема подобни стъпки в Австралия, където блокира за кратко новините от платформата си. Но в крайна сметка сключи сделки с австралийските медийни компании.
Законодателството, известно като Закон за онлайн новините, беше одобрено от горната камара на Сената по-рано в четвъртък и ще стане закон след получаване на кралското одобрение от генерал-губернатора.
Отава заяви, че законът създава равнопоставеност между онлайн рекламните гиганти и свиващата се новинарска индустрия. А канадският министър на културното наследство Пабло Родригес обеща да даде отпор на онова, което описва като „заплахи“ от страна на Facebook и Google да премахнат журналистиката от своите платформи.
Правителството настоява, че законопроектът ще помогне за изравняване на условията на конкуренция, като пренасочи част от приходите от реклама към канадския медиен сектор, който през периода от 2008 г. до 2021 г. претърпя затварянето на 450 издания. Въпреки това, технологичните гиганти изявяват претенциите си, че ще бъдат несправедливо принудени да плащат за съдържание, което няма икономическа полза, а критиците предупреждават, че законопроектът рискува да направи журналистиката зависима от финансирането на технологичните компании.
Конвенционалните медии и радио- и телевизионни оператори похвалиха законопроекта, който обещава да „подобри справедливостта“ на пазара на цифрови новини и да помогне за привличането на повече средства за свиващите се редакции. В миналото технологични гиганти като Meta и Google са били обвинени в нарушаване и доминиране в рекламната индустрия, което е пречило на по-малките традиционни участници.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Хакерска атака срещу MOVEit засегна милиони потребители Защо Google обвинява Microsoft в нечестни практики? Защо са необходими регулации по отношение на изкуствения интелект?









