Най-големият производител на електроника в света, а именно тайванската компания Foxconn ще изгради нов център за данни. В него ще се използват чипове и софтуери на Nvidia за редица приложения, включително самоуправляващи се автомобили. Това съобщиха компаниите в сряда.
На годишното технологично изложение на Foxconn в Тайпе, председателят на Foxconn Лиу Янг-вей и главният изпълнителен директор на Nvidia Дженсън Хуанг заявиха, че техните компании ще изградят тези „фабрики за изкуствен интелект“ съвместно.
„Появи се нов тип производство – производство на интелект. А центровете за данни, които се занимават с неговото производство, са фабрики за изкуствен интелект“, сподели Хуанг, като добави, че Foxconn разполага с опита и мащаба да изгради подобни фабрики в целия свят.
Хуанг показа и ръчно нарисувана скица и обясни как „фабриките за изкуствен интелект“ могат непрекъснато да получават и обработват данни от автономни електрически превозни средства, за да ги направят по-интелигентни.
„Този автомобил, разбира се, ще премине през много житейски предизвикателства, за да събере повече данни. Събраната информация ще отиват във фабриката за изкуствен интелект. А в завода за изкуствен интелект ще подобрят софтуера и ще актуализират цялата база на изкуствения интелект“, заяви роденият в Тайван Хуанг. „В бъдеще всяка компания, всяка индустрия, ще има фабрики за изкуствен интелект.“
Nvidia, най-големият производител на чипове в света, посочи в изявление, че фабриките за изкуствен интелект ще използват нейни чипове и софтуер, включително модерния ѝ суперчип GH200, който ѝ е забранено да продава в Китай.
Съобщението идва, след като във вторник Nvidia обяви, че новите ограничения за износ в САЩ ще блокират и продажбите на два по-малко мощни високотехнологични чипа за изкуствен интелект, които компанията е създала за китайския пазар, както и на един от най-модерните чипове за игри.
Акциите на Nvidia се утроиха през 2023 г., което даде на компанията пазарна стойност от над 1 трилион долара.
Foxconn, най-големият доставчик на айфоните на Apple, иска да повтори успеха си в сглобяването на персонални компютри и смартфони, като разшири своята дейност в производството на електрически превозни средства за други компании.
През месец януари Foxconn и Nvidia обявиха партньорство за разработване на платформи за автономни превозни средства. По време на това сътрудничество Foxconn ще произвежда електронни блокове за управление (ECU) за автомобили, базирани на чипа DRIVE Orin на Nvidia, които ще продава на световния пазар.
Лиу коментира, че Foxconn „се опитва да се превърне от компания за производствени услуги в компания за платформени решения“.
В сряда Foxconn представи нов електрически товарен микробус, наречен Model N – шестият прототип в рамките на кампанията за производство на електрически превозни средства, която си е поставила амбициозни цели, но досега е имала само ограничени поръчки.
Джун Секи, ръководител на бизнеса с електрически превозни средства на Foxconn, сподели, че компанията е разговаряла с 14 потенциални клиенти и вижда Индия и Япония като обещаващи страни за развитието на електрически превозни средства.
Първоначално Foxconn си поставя за цел да постигне 5% от световния пазар на електромобили и приходи от производството на електромобили и компоненти в размер на 33 млрд. долара до 2025 г., а в дългосрочен план амбицията й е да произвежда почти половината от всички електромобили в света.
Денят на технологиите на Foxconn се провежда в деня на рождения ден на нейния основател, милиардера Тери Гоу, който се оттегли от поста на ръководител на компанията през 2019 г.
Сега той се кандидатира като независим кандидат за президент на Тайван по време на изборите през месец януари и не се появи на събитието, за разлика от миналата година, когато се качи на сцената с прототип на електромобил.
Акциите на Foxconn затвориха с 0,9% в сряда, в сравнение със спада от 1,2% на по-широкия пазар.









