Очакваше се генеративният изкуствен интелект да обхване технологичната сфера и да доминира на тазгодишното търговско изложение за потребителска електроника в Лас Вегас – CES – което се проведе през тази седмица. Според наблюдатели от бранша ще се наложи да се изчака още една година докато това се случи.
От стартирането на ChatGPT е минало малко повече от година. Но въпреки това компаниите не разполагаха с достатъчно време, за да превърнат вълнението от големите езикови модели под формата на джаджи.
Главният изпълнителен директор на D2D Advisory Джей Голдбърг сподели, че компаниите все още се опитват да накарат всичко да заработи.
Слабото представяне постави едно не особено благоприятно начало на годината, в която се очаква инвеститорите да търсят признаци за финансова възвръщаемост на милиардите долари инвестиции, направени в сектора на изкуствения интелект, за който се говореше много през изминалата година.
Но печалбите не са гарантирани, особено в зараждащия се сектор на устройствата. В първия ден от търговското изложение стартъпът за устройства с изкуствен интелект Humane обяви, че е съкратил 10 служители преди датата на пускане на пазара през март на своята захранвана с изкуствен интелект джаджа за 699 долара, предназначена да замени смартфона, като се позова на необходимостта от преструктуриране.
Един от секторите, които се впуснаха в тази еуфория, беше автомобилната индустрия. Volkswagen представи автомобили с гласов асистент, който интегрира технологията на ChatGPT и който трябва да позволи на водачите да се наслаждават на проучено съдържание по време на път. Но ChatGPT има вероятност да предаде грешна информация и затова Mercedes-Benz пусна виртуален асистент, който проверява някои от отговорите си с данни от Google, за да бъде по-точен.
Китайската компания Mojie е демонстрирала очила за добавена реалност, изработени с пластмасови лещи, които се свързват със смартфон. Очилата са с опция, която позволява на потребителя да натисне бутон върху рамките, за да активира ChatGPT и да покаже отговори на запитвания в зрителното си поле.
Стартъпът за изкуствен интелект Rabbit пусна самостоятелна джаджа, наречена R1, която е подобна на гласовите асистенти, произвеждани от Amazon.com и Google на Alphabet. За един ден от него са продадени 10 000 бройки.
Според анализатора на Accenture Сайед Алам следващата година на CES вероятно ще има много повече джаджи и продукти, които включват генеративения изкуствен интелект. Това може да се случи благодарение на времето, с което ще разполагат компаниите, за да разработят подходящия хардуер и софтуер.









