Apple актуализира Siri, за да предостави информация на хората, които се притесняват, че имат COVID-19, болестта, причинена от новия коронавирус, съобщава CNBC. Потребителите могат да зададат на гласовия асистент въпроси като „Как да разбера дали имам коронавирус“ или „Имам ли коронавирус?“ и тя ще предложи съвет въз основа на техните симптоми.
Гласовият асистент на Apple Siri сега предоставя съвети за коронавирус
Когато за първи път попитате Siri за вируса, гласовият асистент ще ви попита дали изпитвате свързани симптоми, които включват треска, суха кашлица или задух. При потвърждение от тяхна страна им се препоръчва да потърсят лекарска помощ и ви напомня за специализирани „медицински“ приложения. Хората с екстремни или живото застрашаващи заболявания се препоръчват да се обадят на номер 911, докато всеки, който не е сигурен, е информиран за симптомите на заболяването и се препоръчва да се самоизолира, ако се появят.
Отговорите на Siri се предоставят от Службата за обществено здраве на САЩ и Центровете за контрол и профилактика на заболяванията (CDC), отбелязва CNBC. В момента отговорите изглежда са насочени към потребителите в САЩ. Опитахме да попитаме Siri за съвет във Великобритания и гласовият асистент просто ни предостави линк към информационна страница на уебсайт на правителството на Обединеното кралство. Нямаше въпросник за симптоми или връзки към App Store.
Новата функционалност на Siri отразява подобни усилия от други технологични компании като Facebook, Google и Microsoft, които пуснаха информационни ресурси за вируса. Facebook добави информационен център за коронавирус в горната част на News News в Съединените щати, който предава информация от Световната здравна организация и CDC, докато Google също пусна информационен сайт.
Междувременно Microsoft пусна интерактивна карта и също така работи с CDC, за да създаде чатбот за „самопроверка“.









