Google добавя следното подобрение в Gmail. Технологичният гигант ще изисква имейли, които изпращат по над 5000 съобщения на ден до потребители на Gmail, да предлагат бутон за отписване с един клик в имейлите.
Също така подателите ще трябва да потвърдят своя имейл адрес, като конфигурират своите системи така, че да докажат, че те са собственици на домейна и не подправят IP адреси.
Google посочи също, че може да не доставя съобщения от податели, чиито имейли редовно се класифицират като спам и попадат под „ясен праг за процент на спам“ от 0,3%, както е измерено с инструмента Postmaster на Google.“
Компанията заяви, че е предоставила на Yahoo възможността да приложи същите промени, които ще бъдат стартирани от февруари 2024 г.
Тези действия подчертават непрекъснатата борба между големите технологични компании и спам изпращачите, които използват отворени системи като имейл, за да разпространяват измамни съобщения и да заблуждават потребителите. През годините техниките за машинно обучение са използвани за борба със спама, но към този момент е трудно да се определи кой надделя, тъй като изпращачите на спам непрекъснато откриват нови методи за преодоляване на филтрите.
Ето какво написа продуктовият мениджър на Google Нийл Кумаран в публикация в блога на компанията:
„Тези промени са като настройка за света на електронната поща, а като поправим няколко неща под капака, можем да поддържаме имейла така, че да работи гладко.“
Той допълни още, че въпросната надстройка не е еднократно нещо. Поддържането на електронната поща по-сигурна, удобна за потребителя и без спам изисква постоянно сътрудничество и бдителност от цялата имейл общност.
Промените в Google биха могли да засегнат и някои легитимни търговци, които активно използват имейли за рекламни или комуникация с техните клиенти. По-конкретно, изискването за лесно и бързо отписване от такива имейли може да се отрази негативно на тях.
Около половината от всички имейли, изпратени през 2022 г. са спам, показва оценка на Kaspersky Anti-Virus.









