От Google съобщиха в четвъртък, че ще започнат да тестват нова функция в браузъра си Chrome като част от плана за забрана на бисквитките на трети страни, които рекламодателите използват за проследяване на потребителите.
Новата функция, наречена „Защита от проследяване“, ще бъде пусната от 4 януари за 1% от потребителите на Chrome в световен мащаб. Тя цели да ограничи проследяването между сайтове по подразбиране.
Google планира да прекрати изцяло използването на бисквитки от трети страни за потребителите през втората половина на 2024 г.
Сроковете обаче зависят от това дали ще бъдат преодолени антитръстовите притеснения, повдигнати от Органа за защита на конкуренцията и пазарите на Обединеното кралство, заяви Google.
Органът за защита на конкуренцията разследва плана на Google да прекрати поддръжката на някои бисквитки в Chrome, тъй като се опасява, че това ще попречи на конкуренцията в областта на цифровата реклама. Освен това по този начин може да се следи най-големият сегмент на компанията, от който тя печели пари, а именно рекламата.
Бисквитките са файлове, които позволяват на уебсайтовете и рекламодателите да идентифицират отделните потребители и да проследяват навиците им на сърфиране.
Еврокомисарят по конкуренцията на Европейския съюз, Маргрете Вестагер, също заяви през юни, че разследванията на агенцията относно въвеждането от Google на инструменти за блокиране на бисквитки на трети страни – част от инициативата на компанията „Privacy Sandbox“ – ще продължат.
Рекламодателите заявиха, че загубата на „бисквитките“ в най-популярния браузър в света ще ограничи възможността им да събират информация за персонализирането на рекламите и ще ги направи зависими от потребителските бази данни на Google.
Брокерската компания BofA Global Research заяви в бележка в четвъртък, че постепенното премахване на бисквитките ще даде повече власт на медийните агенции, особено на тези, които са в състояние да предоставят на рекламодателите собствени данни.









