Google на Alphabet представи на 5 март промени в резултатите си в търсачката и нови инструменти за разработчиците на приложения, с които да популяризират продуктите си в приложенията на трети страни, както и в конкурентните магазини за приложения. Въпросните действия са част от усилията за спазване на важните технологични правила на ЕС, целящи да ограничат властта на BigTech.
Определени като пазачи, контролиращи достъпа на милиони потребители и компании до своите платформи, Google, Amazon, Apple, Microsoft, Meta Platforms и компанията ByteDance, която притежава TikTok, ще трябва да се съобразят със Закона за цифровите пазари (DMA) от 7 март.
В началото на годината от Google обявиха част от промените, приложими само за потребителите в Европа. Впоследствие някои от тях бяха преработени спрямо отзивите на антитръстовите регулатори на ЕС, потребителите и разработчиците на приложения.
В публикация в блога на компанията се посочва, че промените в резултатите в търсачката означават, че големи посредници и агрегатори ще получават повече трафик, докато хотели, авиокомпании, търговци и ресторанти ще получават по-малко
Потребителите ще бъдат помолени да дадат съгласието си, с което да позволят на Google да споделя техните данни в продуктите и услугите на Google.
Разработчиците на приложения ще могат да използват алтернативни системи за таксуване, а не само таксуването на Google Play. Нова програма пък ще им позволи директно да водят европейски потребители извън приложението, за да популяризират своите продукти.









