• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Новини Анализи

Готов ли е българският купувач за „omni chanel”?

Редактор От Редактор
27.06.2019
В Анализи, ИТ Новини
Време за четене: 1 минути
A A
0
omni chanel
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Нови примери за персонализиране на продажбите от западния пазар на дребно.

Темата omnichanel за последните няколко години е обект на дискусия на почти всяка търговска конференция. Търговците на дребно, използвайки няколко канала за продажби, търсят, на първо място, увеличаване на обемите, и второ, за увеличаване на лоялността. Как става това?

Терминът omnichanel означава не само различните канали, използвани от компанията в продажбите, но и ефективното използване на клиентски данни и обменът на данни между каналите. Клиентите получават по-голям достъп до информация за продукти и услуги, по-лесно е да избират продукти според техните характеристики, като използват специални приложения и интернет.

Затова сега е необходимо да „убеждаваме” клиентите на всички възможни сайтове: офлайн магазин, шоуруми, фирмен уебсайт, онлайн магазин, социални мрежи, които се добавят към специализирани сайтове. Основната разлика на този подход е, че можете да започнете покупката на един сайт и да закупите на всеки друг. Закачил се за снимка в социална мрежа, намерил нещо в интегратора, погледнал / докоснал в реален магазин, и направил покупка на уебсайта на компанията с доставка до апартамента.

В САЩ и в Европа такива технологии вече са придобили популярност при продажбата на козметика, модни облекла, детски стоки, вино, бижута и др. Интегрирането на информация от всички канали за продажби позволява на компанията значително да подобри качеството на своята услуга.

В тези страни преходът към omnichanel  продажби води до увеличаване на продажбите. И тъй като България изостава малко в използването на тези инструменти за продажби, увеличението може да бъде още по-значително.

Какво дава този подход на компанията? Повишаване на потребителския опит, лоялността, ефективността на продавача. Персонализацията на продажбите е едно от предимствата, които могат да бъдат постигнати чрез използване на omnichannel.

Два примера от търговията с дрехи:

  • В Ню Йорк, магазинът за мъжки дрехи Bonobos работи по следния принцип. Клиентът предварително избира времето за посещение на шоурума и отбелязва какви неща иска да премери. В определеното време клинетът идва в магазина, където го чака „неговия” консултант, който е получил информация за предишните му покупки от CRM, подготвил е няколко подходящи модела с желания размер. Магазинът представя абсолютно всички стоки в целия размер – но в едно копие. След като изпробва избрания от него асортимент, клиентът поръчва стоките, които харесва онлайн, а покупките се доставят в къщата му на следващия ден. Тази технология позволява на компанията да спести на съхранение на стоки в магазина, да има един разпределителен център.
  • Най-старият универсален магазин в Ню Йорк, Macy’s премина на следната схема. Купувачът идва в магазина, избира на монитора стоките, които би искал да премери. Номерът на кабината на помещението се показва на екрана, където ще се доставят стоките за проба. Всички избрани артикули се доставят на всеки клиент в кабината чрез специална тръба.

Примерите са много интересни. Сигурни сме, че някои купувачи отиват в тези магазини само за да погледнат „чудото на технологиите“. Въпреки това, опитвайки се на технологии в българската търговия на дребно, възникват следните въпроси:

  • Как ще реагира човек на това, което всеки вече знае за него в магазина (особено в България)?
  • Ако тези технологии ви позволяват да следите какво търси човек в интернет, за да оформите картина на неговите предпочитания, тогава какво да правите в такива ситуации, когато семейството има едно устройство за няколко души? Как да идентифицираме потребителите? И ако някой вземе смартфон от друго лице за известно време и види нещо в интернет?

За съжаление все още няма готови отговори. Въпреки това продавачите на целия свят, включително и българските, отдавна се стремят не толкова към привличане на максимален брой потребители, а към увеличаване на лоялната целева аудитория. Някой, както е в описаните примери, представлява „личен” консултант или, например, като Starbucks, персонализира отношенията чрез специално приложение.

За щастие на търговците има много възможности за комуникация с клиентите. Те са ограничени само от бюджета и фантазиите (познания за световните новости) на специалистите. Но това е и основният проблем за маркетолозите. Миграция на клиенти от канала към канала, необходимостта да се говори на различни езици по различни канали, намаляване или липса на лоялност, и най-важното, глобално неразбиране на начина на работа с всички тези променени клиенти.

Новите маркетингови специалисти ще трябва да работят заедно с ИТ специалистите, тъй като безпроблемността на взаимодействието между всички сайтове ще зависи от тяхната компетентност.

 

СподелетеTweet

Прочетете още

Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

Microsoft представя устройства и функции с ИИ преди годишната конференцията за разработчици

20.05.2024
Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

Apple намалява цените на iPhone, за да защити позициите си срещу Huawei

20.05.2024
Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

Remix by ThredUp с ново ръководство за Европа

20.05.2024
След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа отговарящ за рисковете от ИИ

След напускането на ключови лидери, OpenAI разпуска екипа, отговарящ за рисковете от ИИ

20.05.2024
Мъск стартира интернет услугите Starlink на SpaceX в Индонезия

Мъск стартира интернет услугите Starlink на SpaceX в Индонезия

20.05.2024
Финансирането на рисков капитал в областта на криптовалутите нараства до 2,4 млрд. долара

Финансирането на рисков капитал в областта на криптовалутите нараства до 2,4 млрд. долара

20.05.2024
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори