Китайската международна корпорация Huawei Technologies е отправила запитване към Mercedes Benz и Audi на Volkswagen за възможността да придобият малки дялове в нейната фирма за софтуер и компоненти за интелигентни автомобили. Това твърдят трима души, запознати с проведените разговори.
Този ход е с цел да се разширят партньорствата на компанията извън китайските брандове, посочват те. Huawei, която е обект на санкции от страна на САЩ от 2019 г. насам, също се надява, че присъствието на чуждестранни инвеститори ще помогне да защити бизнеса от евентуално по-нататъшно геополитическо напрежение, според един от източниците, който е бил запознат с въпроса.
Миналия месец китайският технологичен гигант обяви, че ще отдели четиригодишното си бизнес звено Intelligent Automotive Solution (IAS), което се стреми да се превърне в доминиращ доставчик на софтуер и компоненти за интелигентни електрически превозни средства (EV).
Източници вече заявиха, че звеното ще бъде оценено на стойност между 28 и 35 млрд. долара.
Според две лица запознати с въпроса Huawei е провела предварителни разговори с Mercedes през последните седмици. Единият източник твърди, че на германската автомобилна марка е бил предложен дял от 3% до 5%, като стойността на дела предстои да бъде договорена.
Но от Mercedes не са проявили особен интерес, тъй като искат да продължат да отговарят за софтуера си, за да запазят своята позиция като премиум марка, а не да го възлагат на доставчик, допълва източникът.
Интересът на Audi към офертата на Huawei не може да бъде определен веднага.
Двама от източниците обаче твърдят, че Audi и Huawei планират партньорство за разработването на технологии за автономно шофиране за автомобилите Audi. Въпросните технологии ще се използват в автомобили за китайския пазар от 2025 г. и ще се произвеждат от предприятието на германския автомобилен производител в групата FAW.
Източниците са пожелали да останат анонимни, тъй като обсъжданията са поверителни.
От Mercedes не са пожели да коментират твърденията, които са определени като спекулации. От Audi също са отказали коментар. Huawei изобщо не са отговорили на запитването за коментар.
Ходът на Huawei идва в момент, когато световните производители на автомобили все повече се стремят да си партнират с китайски компании, които са напреднали в разработването на високотехнологични функции за технологично ориентираните китайски потребители.
Volkswagen работи с производителя на електрически автомобили Xpeng и с дизайнера на чипове за автономно шофиране Horizon Robotics за разработване на интелигентни и свързани с интернет електрически автомобили, предназначени за Китай.
Audi също си партнира със SAIC Motor за разработване на електрически автомобили в определен сегмент на китайския пазар, в който досега не е имала присъствие.
Ричард Ю, който наблюдава бизнеса на Huawei с интелигентни автомобили, заяви по време на форум през месец април, че за европейските, американските и японските компании е трудно да изберат Huawei за свой основен доставчик на интелигентни решения поради американските санкции.
Докато много от най-известните китайски производители на електромобили като Nio и BYD разчитат на собствен софтуер, Huawei е създала партньорства с по-малки производители на електромобили като Seres Group и някои големи по-стари производители на автомобили като Chongqing Changan Automobile.
През ноември Ю заяви, че Huawei е поканила Seres, Chery Automobile, Jianghuai Automobile Group и BAIC Motor да инвестират във фирмата за интелигентни автомобили и се надява FAW Group също да се присъедини.
Dongfeng Motor е друг потенциален инвеститор във фирмата, твърдят източниците.









