В неделя собственикът на Twitter, Илон Мъск, заяви, че ще насочи социалната медия в друга посока с ребрандиране. Той посочи, че ще замени добре познатото лого на синята птица с X, след като призна, че рекламодателите се завръщат бавно.
Промяната, която не беше видима на уебсайта в неделя вечерта, беше направена след неотдавнашното признание на Мъск, че приходите от реклама продължават да са наполовина по-ниски от някогашните. Вследствие на това и на големия дълг паричният поток на Twitter е отрицателен.
Майк Проулкс, директор на изследователската и консултантската компания Forrester, сподели в неделя, че този ход ще отчужди още повече първоначалната и доскоро силно лоялна потребителска база на Twitter.
„От една страна, може да се твърди, че той ще се отърве от една емблематична марка. От друга обаче, той сигнализира, че настъпва нов ден за това, което някога беше Twitter, и че компанията се движи в различна посока с нова потребителска база.“
В публикация от неделя Мъск съобщи, че иска да промени логото на Twitter, като се допита до милионите си последователи за това дали биха подкрепили промяната на цветовата схема на сайта от синьо на черно. Той публикува анимирано изображение на тряптящ Х върху черен фон с космическа тематика.
Ето какво още добави той:
„Скоро ще се сбогуваме с марката Twitter и постепенно с всички птици.“
В късния следобед на неделя новият главен изпълнителен директор на Twitter, Линда Якарино, публикува следния пост в Twitter:
„Изключително рядко се случва – в живота или в бизнеса – да получиш втори шанс да направиш друго добро впечатление. Twitter създаде едно страхотно впечатление и промени начина, по който общуваме. Сега X ще отиде още по-далеч, като преобрази глобалния градски площад.“
По време на бурното управление на Мъск, който закупи Twitter през октомври, компанията промени името си на X Corp.Това отразява визията на милиардера да създаде „супер приложение“ от типа на китайския WeChat.
През април наследеното лого на Twitter със синя птица беше временно заменено с кучето Шиба ину на Dogecoin, което спомогна за рязкото повишаване на пазарната стойност на криптовалутата.
В началото на този месец, компанията беше подложена на широка критика от страна на потребителите и специалистите в областта на маркетинга, поради това, че Twitter ще ограничи броя на туитовете на ден, които различните акаунти могат да четат.
Тези ограничения помогнаха на конкурентната услуга Threads, собственост на Meta Platforms, която надхвърли 100 милиона регистрации в рамките на пет дни след стартирането си на 5 юли.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... Севернокорейски хакери атакуваха американска технологична компания в опит да изтеглят криптовалути Cerebras Systems подписва сделка за 100 млн. долара за суперкомпютър с изкуствен интелект Европа ще получи достъп до изследователския софтуер на TikTok









