Приложението за кратки видеоклипове TikTok е в процес на получаване на разрешение за електронна търговия от правителството на Индонезия. Това съобщи държавната информационна агенция Antara, като се позова на заместник-министъра на търговията.
През месец септември Индонезия забрани електронната търговия в социалните медии. Това беше сериозен удар за TikTok, която заяви, че ще инвестира милиарди долари в Югоизточна Азия, особено в Индонезия – най-голямата икономика в региона.
„Преди TikTok не отговаряха на изискванията, защото нямаха разрешение. Сега вече полагат необходимите усилия за това“, сподели заместник-министърът на търговията Джери Самбуага, цитиран от Antara във вторник.
Той добави още, че партньорство с местна фирма може да бъде осъществено, при условие че е в съответствие с разпоредбите.
TikTok, собственост на китайската компания ByteDance, има 125 милиона активни месечни потребители в Индонезия, страна с население над 270 милиона души. Компанията се стреми да превърне голямата си потребителска база в основен източник на приходи от електронна търговия.
По-рано този месец стана ясно, че TikTok води разговори за възможни партньорства с няколко индонезийски компании за електронна търговия, включително подразделението за електронна търговия на GoTo – Tokopedia, Bukalapak и Blibli.