Вторият по големина износител на софтуерни услуги в Индия Infosys Limited съобщи в понеделник, че е подписал сделка със съществуващ клиент за предоставяне на услуги в областта на изкуствения интелект и автоматизацията. Това сътрудничество ще продължи пет години, като целевите разходи се оценяват на 2 млрд.долара.
В съобщение от компанията изпратено до фондовата борса се посочва, че в сделката са включени услуги за разработване, модернизация и поддръжка, свързани с изкуствения интелект и автоматизацията. На този етап компанията не разкрива името на клиента.
След като в края на 2022 г. генеративният чатбот ChatGPT на OpenAI, вече подкрепян и от Microsoft, завладя света, компаниите по целия свят удвоиха инвестициите си в тази област.
Ходът на Infosys идва, след като конкурентът Tata Consultancy Services съобщи, че планира да обучи 25 000 инженери, за да ги сертифицира за Azure Open AI на Microsoft. Друг конкурент Wipro планира да инвестира 1 млрд. долара в изкуствен интелект (ИИ) през следващите три години.
В края на месец май базираната в Бангалор компания Infosys стартира платформа, наречена Infosys Topaz, за генеративен изкуствен интелект.
Очаква се компанията да отчете резултатите си за първото тримесечие на 20 юли.
ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ... През първата половина на 2023г. глобите по ОРЗД достигнаха 1,5 млрд. евро Съветът за сигурност на ООН с първо заседание за потенциалните рискове от изкуствения интелект Защо Google отмени своите планове за създаването на AI- чатбот за поколението Z?









