• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало ИТ Компании

Маркетинг автоматизацията работи с данни – Христо Радичев от „Медияпост Хит Мейл“

Редактор От Редактор
30.10.2019
В ИТ Компании, Компании
Време за четене: 1 минути
A A
0
66659243 751950725220336 4497826769340333919 n
0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

„Медияпост Хит Мейл“ е агенция за директен и дигитален маркетинг, част от френската група La Poste. През последните години работи с клиенти от различни сфери, по проекти за цялостно маркетингово обслужване, електронна търговия, имейл маркетинг, потребителски промоции и програми за лоялност. Това нарежда компанията сред топ 10 на българските агенции.

b e02a910da0b9a283a65d326da1d13aa4

Разговаряме с управителя Христо Радичев за развитието на дигиталните технологии и маркетинг автоматизацията.

Маркетинг автоматизацията работи с данни, за да осигури на клиентите персонализирано и релевантно изживяване

Как виждате развитието на дигиталния маркетинг през последните няколко години от перспективата на агенция, която работи с клиенти както в България, така и в чужбина? Има ли разлики в степента, в която се приемат новостите на местния и на чуждите пазари?

За да е успешен маркетингът днес, той трябва задължително да включва две неща: технологии и данни. Разбира се, това беше валидно и преди няколко години, но тогава все още имаше примери за компании, които успяваха да се справят само офлайн. Поведението на потребителите обаче се промени изключително много. Новите устройства ставаха все по-достъпни, а скоростта на интернет връзката растеше все по-бързо. Това позволи да се развият нови начини на общуване с клиентите и изобщо на възприемане на информацията. Социалните медии и фактът, че хората са почти винаги свързани с интернет, осигуриха море от данни за маркетинг специалистите. Онези от тях, които правилно комбинираха данните с възможностите на технологиите, успяха дори да променят начина, по който хората пазаруват. Само преди няколко години пазаруването през мобилния телефон беше по-скоро в сферата на мечтите, а вижте какво се случва днес. От своя страна потребителите все повече искат да получават максимално релевантна информация. Наложи се да се планират много кампании, насочени към микросегменти, с определени послания, в определени канали. Това нямаше да е възможно без технологиите и правилното боравене с данните, които станаха част от ежедневието на добрите маркетинг експерти.

Определено има разлика между възприемането на новите технологии в България и чужбина. Ще дам само един пример. Все още за голяма част от бизнеса тук, имейл маркетингът е приравнен до обикновен нюзлетър. Всъщност той е много повече – динамично персонализиране, различни степени на автоматизация, поредица от имейли, фокус върху сегментирането и доставяемостта и т.н. Трябва още да почакаме, преди имейл маркетингът в България да започне да се използва в пълния му потенциал, а там възвръщаемостта на инвестицията продължава да е ненадмината спрямо всички останали канали.

Кои са инструментите, които маркетинг специалистите трябва да използват в ежедневната си работа, за да бъдат по-ефективни?

По-добри резултати могат да се постигнат само с комбинирането на много решения едновременно. Вече има софтуер почти за всичко. Все пак, бих отличил няколко основни системи или платформи, без които работата ни ще е почти невъзможна:

  • Проследяване на поведението онлайн (т.нар. web tracking)
  • Платформи за динамична реклама, обвързани с поведението
  • Добро решение за управление на клиентите (CRM)
  • Система или поне ясен модел за управление на данните, за да се контролира степента на персонализиране
  • Система за управление на съдържанието (CMS)
  • Маркетинг автоматизация (включва и имейл автоматизация като частен случай)

От там нататък идва самият анализ на събраните във всички тези платформи данни. Само правилното им тълкуване може да доведе до по-добри резултати. Трябва също така да създавате достатъчно трафик извън платените медии (ролята на SEO тук е огромна), да разбирате ефекта на рекламата върху директния или органичния трафик, както и ефекта от т.нар. „маркетинг на съдържанието“ върху активите на компанията в социалните мрежи.

Не на последно място, ще ви трябват инструменти за планиране, тестване и оптимизиране на потребителското пътешествие в различните му етапи. Ако не разполагате с всички тези умения вътре в компанията, работата със специализирана агенция може да бъде много ефективен начин да се справите с това предизвикателство.

Говорите често за маркетинг автоматизация. Какво означава този термин и въпросната автоматизация не е ли по-скоро привилегия на големите компании?

Маркетинг автоматизацията ви помага да реагирате незабавно и без необходимостта от човешка намеса на всеки сигнал, че клиентът е готов да направи следващата крачка в пътешествието си като потребител на вашия продукт или услуга. С помощта на софтуер можете да автоматизирате повторяеми процеси като изпращането на имейли, SMS съобщения, публикации в социалните мрежи, дори и онлайн кампании. Така осигурявате на клиентите си персонализирано изживяване и в крайна сметка можете да продавате почти на автопилот.

Но нека да използваме и пример. Представете си, че потенциален клиент идва на Вашия щанд по време на изложение. Вие му предлагате да се регистрира на специално разработена целева страница. Той го прави и веднага получава имейл, в който му благодарите за посещението на вашия щанд. Изчаквате два дни и му изпращате втори имейл, с който го каните да изтегли електронна книга с полезно съдържание. Когато клиентът направи това, го включвате в ремаркетинг в Google и Facebook. Ако до няколко дни клиентът не кликне върху никоя от рекламите Ви, автоматично му изпращате напомнящ SMS. Това е много опростено онагледяване, но можем да обобщим, че маркетинг автоматизацията означава да използвате данните по такъв начин, че без допълнителна инвестиция във време и човешки ресурс да осигурите на клиентите си пълноценно и релевантно изживяване с помощта на софтуер.

По втория въпрос, според мен е погрешно да се смята, че маркетинг автоматизация могат да си позволят само големите компании с огромни бюджети, които да платят за скъпоструваща платформа. Реално сходен ефект може да се постигне и като се свържат няколко по-достъпни решения и се определи ясен начин данните да се движат между тях, за да се използват възможно най-ефективно.

Кой се нуждае от маркетинг автоматизация?

За мен има два типа компании, на които в най-голяма степен им трябва маркетинг автоматизация. Първо, това са компаниите със сложна структура, които искат да улеснят работата между отделите, да освободят време за своите служители и в същото време да елиминират риска от чисто човешки грешки при взаимодействието с клиентите. Техните служители не трябва да се занимават с рутинни и повторяеми дейности, а по-скоро да вложат енергията си в разработването на по-добър продукт или услуга, на по-качествено съдържание или на оптимизиране на въпросното общуване с клиентите.

Вторият тип компании са онези, които имат ограничен човешки ресурс за изпълнението на голям обем от работа, свързана с маркетинг активностите. Автоматизацията определено ще им помогне да постигат много повече, по-бързо и с много по-малък екип.

Какво трябва да имат предвид компаниите, които обмислят дали да не започнат да използват платформа или агенция за маркетинг автоматизация?

Тук ключовият въпрос е кои процеси трябва да се автоматизират, за да подпомогнат заложените бизнес цели. Не по-малко важно е къде клиентите срещат затруднения при общуването с компанията и защо се случва това. При избора на платформа за маркетинг автоматизация е добре да се оценят вече използваните инструменти и как те могат да бъдат свързани с платформата. Трябва да се мисли и напред във времето – никак не е лесно да замените вече внедрено решение за маркетинг автоматизация. Важен е и самият избор за това как да се внедри едно такова решение в компанията. Това може да се случи постепенно, ако са налице няколко свързани помежду си инструмента, за да се изгради автоматизацията стъпка по стъпка. Ако е избрана голяма платформа, трябва маркетинг специалистите да бъдат наистина много добре обучени, за да я използват правилно. Това отнема доста време.

Днес е много модерно да се говори за данни и за ролята им в областта на маркетинга. Какъв е съветът Ви към маркетинг специалистите, които се опитват да разработят цялостна стратегия, основана на използването на данни?

Въпросът за ролята на данните в маркетинга не е просто модерна тенденция, а необходимост, ако искате да бъдете успешни. Но за съжаление не всяка компания има ресурсите, за да управлява добре своя дигитален маркетинг и да анализира данните правилно. Първата стъпка е да се определи до каква степен можете да се задълбочите, предвид наличните ресурси и бюджет. Когато това е ясно, следва много работа вътре в компанията – да се приеме концепцията от служителите, да се провери къде и как се движат данните, да се определят индикаторите за успех и т.н. После, в рамките на маркетинг отдела трябва да се приемат ясни цели, начина на отчитане на свършената работа и да се определи обхвата на сътрудничеството с дигиталната агенция, ако има такава. Следва непрекъснат процес на тестове и оптимизиране на различните кампании. Трябва да се провежда и периодичен контрол – т.е. до каква степен компанията се доближава до заложените цели и как може да се измери това от гледна точка на бизнес показателите.

Кои от тенденциите в технологиите, свързани с маркетинга, ще следите през 2020 г.?

Наблюдавам с интерес всичко, което е релевантно за бъдещето на технологиите в маркетинга. Една от тях е обработването на езикова информация, пряко свързана с т.нар. „гласово търсене“ (voice search). Там ще се случат изключително интересни неща, за което технологични мастодонти като Amazon и Google все още само загатват.

Разбира се, изкуственият интелект вече заема своето място в ежедневието на маркетинг специалиста, най-вече в имейл маркетинга, маркетинг автоматизацията и електронната търговия. Все повече се говори за т.нар. „сегмент от един човек“ (Segment of One) – т.е. хипер-персонализирано потребителско изживяване. Разбира се, има още време до тогава, но първоначалните опити са направо изумителни. Всеки, който се интересува от маркетинг, трябва да разбере огромния потенциал, който тази технология притежава.

СподелетеTweet

Прочетете още

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
ditech

Наближава крайният срок за участие в конкурса „Иновативно предприятие на годината 2024“

07.10.2024
Българска ИТ компания стана партньор на белгийския гигант Odoo S.A.

Българска ИТ компания стана партньор на белгийския гигант Odoo S.A.

18.06.2024
Водеща сделка в eCommerce сектора: GombaShop с нови партньори

Водеща сделка в eCommerce сектора: GombaShop с нови партньори

13.06.2024
SPG u ORBIS Digital Services обединяват сили, за да завладеят дигиталния свят!

SPG u ORBIS Digital Services обединяват сили, за да завладеят дигиталния свят!

30.05.2024
Retargeting Biz: Десетилетие на иновативен маркетинг в електронната търговия

Retargeting Biz: Десетилетие на иновативен маркетинг в електронната търговия

11.12.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори