Над 90% от най-продаваните смартфони в САЩ са устройства на Apple и Samsung, според проведено прочуване на Wave7 Research. Според проучване, проведено от аналитичната компания Wave7 Research, над 90% от смартфоните, продавани в магазините на четирите най-големи американски превозвачи през декември, са устройства на Apple или Samsung.
Проучването на Wave7 Research показва, че делът на смартфоните Apple и Samsung, продавани през отчетния период в магазините на Verizon, е 94%, в магазините AT&T 95%, а в магазините Sprint и T-Mobile съответно 94% и 91%. Отбелязва се, че най-популярният смартфон през декември беше iPhone 11.
В доклада се казва, че тази ситуация се дължи на факта, че други популярни марки не са толкова добре представени в магазините на големите американски далекосъобщителни оператори. Например, делът на Google Pixel не надвишава 4%, а делът на OnePlus достига 2% само благодарение на старта на OnePlus 7T Pro McLaren в търговската мрежа на оператора T-Mobile. Заслужава да се отбележи, че резултатите от проучването не са неочаквани, тъй като минали проучвания многократно потвърждават популярността на смартфоните на Apple и Samsung сред американците.
Въпреки факта, че смартфоните на китайски марки като Oppo, Xiaomi или Realme започнаха да се движат по-активно на пазарите на страните от европейския регион, те все още не са представени в САЩ. Най-вероятно смартфоните на Apple и Samsung ще продължат да заемат водещи позиции на американския пазар за дълго време. На първо място, това се дължи на факта, че конкуренцията с лидери ще бъде изключително трудна. Очевидно това ще изисква сериозни инвестиции, необходими за рекламиране на нова марка и повишаване на нейното разпознаване.









