В сряда технологичната компания Nokia представи захранван с изкуствен интелект инструмент, който генерира съобщения за индустриални работници. Той ще предупреждава за неизправни машини въз основа на данни в реално време и препоръчителни начини за увеличаване на производителността в завода.
Инструментът, „MX Workmate“, ще разшири съществуващата комуникационна технология на Nokia, използвана от индустриални клиенти. Базиран на генеративен изкуствен интелект моделът ще може да създава текстове, подобни на човешкия. Това се посочва в изявление направено от компанията.
Това може да включва ранни предупреждения за повреда на машини и препоръчителни действия за ремонт, решения за повишаване на качеството и скоростта на производство или справяне с инциденти в заводите, обясни пред Ройтерс Стефан Дайбле, ръководител на отдел „Маркетинг на корпоративни решения“ в Nokia.
Базираният във Финландия производител на съоръжения вече доставя 4G и 5G технологии, които позволяват вътрешнофирмени комуникации или помагат на индустриалните компании да се свържат с данни от сензори на машини, наред с други приложения.
„Сега идеята е, че имаме асистент, който е там, за да помогне на работника да осмисли всички тези данни“, посочи Дайбле и добави, че Nokia въвежда инструмента, тъй като производителите се борят с недостига на квалифициран персонал.
Генеративният изкуствен интелект, превърнал се в популярен през изминалата година от ChatGPT, може да създава съдържание, подобно на това на хората. Но регулациите за тази технология все още са в начален етап и според много експерти това може да породи правни или етични проблеми.
Инструментът на Nokia е в съответствие с правилата за оперативни технологии (OT), но може да отнеме време компаниите да се доверят на „перспективната“ технология, която първо се нуждае от подходящо тестване и фина настройка, за да работи в различни индустрии, допълни Дайбле.









