Произведените от Apple очила за смесена реалност Vision Pro има вариант да бъдат трудни за намиране на пазара веднага след пускането им. Това споделя анализаторът на TF International Securities Мин-Чи Куо, цитиран от CNBC.
Куо посочи в социалните си мрежи, че Apple планира да произведе между 60 хил. и 80 хил. бройки от своето устройство, което ще струва 3499 долара, за официалната му премиера на 2 февруари. Той предполага също, че тези ограничени бройки ще се разпродадат бързо. Анализатори подчертават, че Apple обикновено продава около 225 млн. бройки iPhone годишно.
Тази прогноза е направена от един от най-добрите анализатори на веригата на доставките на Apple, който подчертава колко необичайна и ограничена откъм бройки ще е премиерата на първия голям продукт на технологичния гигант след Apple Watch.
Apple обяви новината за очилата още през миналото лято, а този месец потвърди, че предварителните поръчки ще започнат малко преди официалното пускане на продукта в САЩ през февруари. Този ход подчертава стратегията на компанията за контролирано и ограничено разпространение на устройството. Apple не предостави допълнителна информация.
Анализаторите от Wall Street не вярват, че Vision Pro ще има съществен ефект върху приходите от продажби на Apple в краткосрочен план, но ще следят реакцията на потребителите, за да могат да прогнозират продажбите на бъдещите версии на очилата.
Един от ключовите въпроси, които възникват в момента, е свързан с потенциалните приложения на Vision Pro от страна на потребителите. Миналото лято Apple показа демо функции, заменящи лаптоп, гледане на 3D филми и разглеждане на панорамни среди.
Феновете на Apple вероятно ще поискат очила въпреки всичко, което ще бъде и причината за бързото разпродаване на наличните бройки, смята Куо.
Vision Pro бележат началото на първата нова категория продукти на Apple от пускането на Apple Watch през 2014 г. Те използват няколко камери и сензори, за да показват реалния свят, с интегриран софтуер на Apple, като всичко това се вижда в модерните вътрешни екрани на очилата. Устройството изисква известно персонализиране за всеки потребител, включително поставянето на лещи за хора, които носят очила.









