Основаната през 2010 г. китайска компания за потребителска електроника Xiaomi пусна на международните пазари през уикенда новия си смартфон от серията 14 с изкуствен интелект и фотографски възможности от ново поколение.
Xiaomi също е сред компаниите, които представят нови продукти и функции преди годишния Световен мобилен конгрес (MWC) в Барселона, който ще започне в понеделник. Дружествата се надяват, че шумът около ИИ ще увеличи бизнес перспективите, въпреки че много експерти твърдят, че генеративният ИИ може да предизвика правни или етични проблеми.
Моделът 14 Pro на компанията няма да се предлага извън източната страна.
В изявление направено от компанията се посочва, че новият телефон Xiaomi 14 Ultra, който разширява партньорството на компанията с германския производител на фотоапарати Leica, включва конфигурация от четири камери, докато по-компактната му версия, Xiaomi 14, е с конфигурация от три камери.
Телефоните използват големи модели с изкуствен интелект в различни приложения, включително инструмент, който позволява да се правят преводи в реално време от конференции. Друга функция дава възможност на потребителите да опишат снимка, след което изкуственият интелект ще я открие в галерията им.
Xiaomi 14 Ultra надгражда 13 Ultra в няколко отношения. Корпусът е изработен от масивен алуминиев блок за повишена здравина, формата е оптимизирана спрямо миналогодишния модел, а отзад е поставена веган кожа с повишена устойчивост на износване. Отпред откриваме 6.73″ AMOLED дисплей с честота на опресняване до 120Hz и пикова яркост 300 нита.
От компанията акцентират върху това, че е постигнат скок в светлочувствителността при телефото оптиката, а освен това Xiaomi 14 Ultra поддържа 30-кратен зуум подпомогнат от изкуствен интелект. При телефото обективите минималното фокусно разстояние е съответно 10 см и 30 см. Записът на видео е с резолюция до 8K и 4K съответно при 60 и 120 кадъра в секунда.
Камерата включва нов филмов режим с възможности за професионално заснемане, въвеждайки практики от кинематографичната индустрия, като например съотношение на страните 2.39:1 и правилото за 180-градусово кадриране. Новият режим MasterCinema кодира HDR видеоклипове в 10-битов Rec.2020, за да направи детайлите, светлосенките и сенките още по-наситени.
В неделя компанията представи и нови продукти за носене, включително Xiaomi Smart Band 8 Pro, Xiaomi Watch S3 и Xiaomi Watch 2, които са подходящи за спортни, здравни и уелнес дейности.
Xiaomi 14 и Xiaomi 14 Ultra ще включват 4 поколения ъпдейти (софтуерни обвновления) на Android, както и 5 години актуализации на сигурността. Потребителите на двете устройства могат да се възползват от 100GB облачно пространство Google One за 6 месеца пробен период и 3 месеца YouTube Premium с достъп до YouTube и приложението YouTube Music без реклами.
Продажбите на Xiaomi 14 в България започват от 26 февруари със специална бъндъл оферта със смарт гривна Xiaomi Smart Band 8 (Black). Моделът ще се предлага в цветовете Black, White и Jade Green във вариант с 12GB +512GB памет на препоръчителна цена 1999 лв. Xiaomi 14 Ultra с 16GB+512GB памет ще се предлага в България на специална оферта от месец април.
Миналата година Xiaomi се нареди на трето място в света по пазарен дял на смартфони с 12,5% от световните доставки, след лидера Apple с 20,1% и Samsung на второ място с 19,4% пазарен дял, според международната корпорация за данни IDC.