На изложението за електроника CES в понеделник Mercedes-Benz представи своя нов виртуален асистент. Той ще може да дава съвети и предложения спрямо разговора като води диалог с потребителите. Това е още една сериозна стъпка напред в използването на изкуствен интелект в автомобилите.
Асистентът ще може да променя интонацията си, за да изразява различни емоции, както и да задава интелигентни въпроси, с цел да уточни какво точно се изисква от него.
Ето какво заяви главният технологичен директор на Mercedes Маркус Шефер по време на кръгла маса за пресата в Лас Вегас:
„Автомобилът е вашият партньор в диалога. Можете да задавате въпроси, да водите разговор, да бъдете продуктивни.“
Асистентът ще бъде внедрен в автомобили, включително в новия концептуален автомобил от клас CLA – изцяло електрическа версия на по-малкия модел с четири врати на автомобилния производител, чиято премиера ще се състои в Северна Америка по време на изложението.
Тъй като хардуерът на електрическите превозни средства не е толкова сложен и променлив, колкото този на автомобилите с двигател с вътрешно горене, производителите на автомобили се стремят да се отличат със своите софтуерни предложения.
Технологията за гласови асистенти в автомобилите става все по-усъвършенствана, като се започне от използването на персонализирани аватари и се стигне до технологията за генериране на изкуствен интелект.
В понеделник Volkswagen представи първите си автомобили с гласов асистент, който използва технологията ChatGPT и позволява на водачите да слушат проучено съдържание по време на шофиране.
От Volkswagen заявиха, че до средата на годината асистентът им ще може да води диалог с потребителите, като ще запомня предишни въпроси и ще отговаря по подходящ начин.
Mercedes-Benz съобщи, че допълнителна функция на новия му гласов асистент е проверка на достоверността на отговорите, които дава. Той ще проверява препоръките чрез данни в облака и самооценката на клиентите, когато например препоръчан ресторант или магазин е затворен.
„Смятаме, че сме длъжни, ако поставим нещо в автомобила, информацията да е достоверна“, посочи Шейфър.









