Свят, в който технологиите преобразяват дори най-консервативните индустрии, варненската таксиметрова компания Hippo Taxi прави поредна крачка към дигитализацията. С новото си мобилно приложение компанията улеснява поръчката на такси и поставя акцент върху прозрачността, скоростта и модерното клиентско изживяване. За ключовите функции на приложението и иновациите, които изграждат съвременния облик на морската ни столица, разговаряме с Ивелин Георгиев – основател и управител на Hippo Taxi.
-
Наскоро стартирахте новото мобилно приложение на Hippo Taxi. Какви са основните функционалности, с които се стремите да улесните и подобрите клиентското преживяване?
Създадохме приложението така, че да бъде интуитивно, бързо и приятно за ползване. Клиентът може да се регистрира лесно с телефон и имейл. Основната функция на приложението, разбира се, е поръчката на такси без да се обаждаш на диспечер. Искахме да бъде максимално удобно и функционално. Затова за разработката на приложението се доверихме на доказана софтуерна компания. Идентифицирахме кои са основните моменти, в които могат да настъпят затруднения при поръчка на кола и разработихме решение. Сега няма нужда да обяснявате на диспечера къде се намирате. Въвеждате адреса си в приложението, а с вградените GPS системи шофьорът вижда на картата вашата локация или по-точно на устройството, от което е направена поръчката. Клиентът може предварително да избере начина на плащане – с карта или в брой. Също така приложението предлага възможност за връзка с кол центъра за по-лесна комуникация. Приложението запазва историята на пътуванията ви и ако следващия път искате да повторите същия курс, можете да го направите с един клик.
-
Кои според Вас са най-съществените ползи за потребителите от използването на приложението? Какво го отличава от стандартната практика в сектора?
Най-голямото предимство несъмнено е контролът, който получават. Клиентът вижда в реално време кога идва колата, кой я управлява и колко ще струва курсът му. Това повишава доверието и усещането за сигурност. Друго предимство, което не е за пренебрегване, е бързината. Животът ни е много по-динамичен, отколкото преди 10-15 години и съвременните потребители ценят времето си. Ние също ценим времето на клиентите си. С приложението на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди. Въпреки че някои таксиметрови компании вече предлагат свое приложение, все още масово се използват старите методи – обаждаш се на централата, оттам чакаш да ти вдигнат, а в по-натоварени моменти това може и да не се случи дори, след това отново чакаш, този път да ти намерят кола. Минава определеното време за пристигане на таксито, а него все още го няма, чудиш се къде е, а то се оказва, че те чака на съседната улица. Това е тромав процес. Радвам се, че Hippo Taxi е водеща компания в промяната на сектора. Както с приложението си, така и с различни кампании през годините, ние променяме навиците на клиентите и им показваме, че има много по-съвременни, лесни и удобни начини да използваш такси.
-
Получихте ли вече обратна връзка от клиенти? Какви са първите реакции и какво Ви прави най-голямо впечатление от тях?
Първите отзиви дойдоха още съвсем в началото – на първата седмица след като пуснахме приложението, клиентите ни споделиха положителните си впечатления. Сега, близо два месеца, откакто работи приложението, клиентите споделят както на шофьорите, така и в социалните ни мрежи, че са много доволни. Харесва им бързината, с която поръчват кола, максимално опростеният дизайн и усещането за модерна услуга. Това е потвърждение, че сме на прав път и той минава през дигитализацията и технологиите.
-
И за финал, как Вашите служители приемат въвеждането на новия метод на работа?
За мен като работодател е важно всяко ново нещо, което въвеждаме в Hippo Taxi, да бъде полезно за хората в екипа и да им носи добавена стойност. Екипът ни оценява високо, че е част от компания, която въвежда иновации в бранша. Много от шофьорите споделят, че с новото приложение работата им е станала значително по-организирана – поръчките се обработват мигновено и винаги получават точна информация за заявката. Това им позволява да планират маршрутите си по-ефективно и в ежедневието си да имат повече спокойствие, контрол и удовлетворение. А за таксиметровите шофьори именно спокойствието и добрата организация са ключови.