Британският комуникационен регулатор съобщи, че технологичните компании трябва да се съсредоточат върху защитата на децата от злоупотреби и разпространение на съдържание, насърчаващо самоубийствата, в първите си стъпки като орган, отговарящ за безопасността онлайн.
Правителствената агенция Ofcom, която получи нови правомощия с влизането в сила на Закона за онлайн безопасността миналия месец, заяви, че децата са ключов приоритет.
Според агенцията нейната роля ще бъде да накара дружествата, като например компанията майка на Facebook и Instagram, Meta, да се справят с опасностите, които възникват в интернет. За да се постигне това организациите ще трябва да направят услугите си по-безопасни.
Въпреки това Ofcom няма да взима решения относно конкретни видеоклипове, публикации, съобщения или акаунти, нито ще отговаря на индивидуални жалби.
Главният изпълнителен директор Мелани Доус сподели, че правителствената агенция няма да губи време, за да определи по какъв начин очаква от технологичните компании да защитават хората от незаконни посегателства онлайн.
Ето какво сподели тя:
„Децата ни разказаха за опасностите, пред които са изправени, затова сме твърдо решени да създадем по-безопасен живот онлайн, особено за подрастващите.“
Публикуваният в четвъртък проектокодекс включва мерки, като например забрана за изпращане на съобщения от потребители, които не са в контактите на децата. Също така информацията за местоположението на децата да не е видима за други хора, освен за семейството.
В проектокодекса се посочва още, че фирмите трябва също така да използват технология, наречена „hash matching“, за да идентифицират незаконни изображения на сексуално посегателство над деца, като ги сравняват с определена база данни.
Ако компаниите не спазват новия закон, те могат да бъдат глобени с до 22,1 млн. долара или с 10% от годишния им общ оборот.









