Откакто милиардерът Илон Мъск придоби компанията X, преди позната като Twitter през месец октомври 2022г. месечните приходи на социалната мрежа са отбелязали спад от поне 55% на годишна база всеки месец. Това сочат данните предоставени на Ройтерс от трета страна.
Компанията се бори да задържи някои рекламодатели, тъй като след придобиването от Мъск много от брандовете започнаха да се притесняват от бързите и неочаквани промени и решиха да се оттеглят.
Според източник, запознат с плановете на компанията, главният изпълнителен директор – Линда Якарино – трябва да се срещне в четвъртък с банковите кредитори, които са помогнали за финансирането при придобиването и да се посочат бизнес плановете на компанията.
Компанията за пазарни анализи Guideline, която проследява данни от големите рекламни агенции за рекламните разходи на бизнеса, посочи, че американските приходи от продажби са спаднали със 78% през декември 2022 г. спрямо същия период на предходната година. Това се отбелязва като най-големия месечен спад от придобиването на X насам. Според последните данни от Guideline, рекламните приходи на X за месец август са се понижили с 60% на годишна база.
За да се стигне до тези резултати, Мъск смята, че активистите оказват натиск върху рекламодателите. Дори през изминалия месец той обвини Лигата за борба с клеветата (ADL) като основна причина за спада от 60% в приходите от реклама в САЩ, без обаче да уточни за какъв период се отнася това намаление.
В сряда ADL посочи в изявление, че всяко твърдение за влиянието й върху загубите на X е недостоверно. Организацията допълни, че е готова да започне да се рекламира в платформата, „за да предадем на X и нейните потребители нашето важно послание за борба с омразата“.
Якарино е убедена, че X ще генерира печалба още в началото на следващата година. По време на интервю на Code Conference на Vox Media миналата седмица Якарино заяви, че 1500 бранда са се завърнали в платформата през последните 12 седмици, както и че 90% от 100-те най-големи рекламодатели отново работят с X.
В опитите си да превърне компанията в „приложение за всичко“ Мъск ребрандира Twitter на X през юли. Освен това желанието му беше да предложи разнообразие от услуги, в допълнение към социалната мрежа – подобно на приложения като WeChat в Китай.









