Решението на бизнесмена Илон Мъск да промени логото на Twitter с X може да се окаже сложно от правна гледна точка. Kомпании, сред които Meta и Microsoft, вече притежават права върху интелектуалната собственост на тази буква.
X е толкова широко използвана и цитирана в търговските марки, че подлежи на правни предизвикателства. Това е причината в бъдеще Twitter вероятно също да се сблъска със сериозни проблеми при защитата на своята марка X.
Адвокатът по търговските марки, Джош Гербен, споделя, че е преброил близо 900 активни регистрации на търговски марки в САЩ, които вече обхващат буквата X в широк спектър от индустрии твърди:
„Има 100 % вероятност Twitter да бъде съден за това от някого.“
В понеделник Мъск преименува социалната мрежа Twitter на X и представи ново лого на платформата за микроблогове. Ребрандирането освен че може да доведе до проблеми със собствениците на търговски марки, но има голяма вероятност да предизвика объркване в потребителите.
От 2003 г. насам Microsoft притежава търговска марка X, която е предназначена за комуникация относно системата за видеоигри Xbox. Meta Platforms, чиято платформа Threads е нов съперник на Twitter, притежава федерална търговска марка, регистрирана през 2019 г., обхващаща синьо-бяла буква „X“ за области, включващи софтуер и социални медии.
Meta и Microsoft вероятно няма да заведат дело, освен ако не се почувстват застрашени, че Х на Twitter навлиза в собствеността на марката, която са изградили в буквата, посочи Гербен.
Самата Meta се сблъска с предизвикателства, свързани с интелектуалната собственост, когато реши да смени името си от Facebook. Миналата година компанията се сблъска със съдебни дела за търговски марки, заведени от инвестиционната фирма Metacapital и компанията за виртуална реалност MetaX. През това време уреди друго дело за новото си лого със символ на безкрайността.
И ако Мъск успее да промени името, други все пак ще продължат да претендират за „X“ в своя полза.
Какво коментира Дъглас Мастърс, адвокат по търговски марки в адвокатската кантора Loeb & Loeb:
„Като се има предвид трудността да се защити една буква, особено толкова популярна в търговско отношение като „X“, защитата на Twitter вероятно ще се ограничи до много сходни графики с логото им X.“
Също така логото няма много отличителни черти, така че защитата ще бъде много ограничена.









