• ЗА НАС
  • КОНТАКТИ
  • РЕКЛАМА
  • Вход
Абонирай се
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
European Digital Experts Association
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития
Няма резултати
Вижте всички резултати
DiTech.bg - Онлайн медия и списание
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Електронна търговия

Първата продажба на стартъп

Редактор От Редактор
05.07.2019
В Електронна търговия
Време за четене: 1 минути
A A
0
Modern thin line design concept for STARTUP website banner. Vector illustration concept for business startup, new product and service development, startup company, crowdfunding.

Modern thin line design concept for STARTUP website banner. Vector illustration concept for business startup, new product and service development, startup company, crowdfunding.

0
СПОДЕЛЯНИЯ
Share on FacebookShare on Twitter

Първата продажба и печалбата са два свещени момента за основателя на стартъп. А когато започвате, получаването на „плюс“ обикновено изглежда като нещо извън реалността и за първи път продажбата на продукт е реалистична мечта.

Ще говорим за това, как да се сбъдне една приказка и да стигнем до първата продажба от нулата, и как да намерим клиенти за стартъп. Предлагаме ви три начина: пускане на минималната версия на продукта, продажбата на „обещания“ и краудфандинг.

Пускане на минималната версия на продукта

Очевидно: ако искате да продавате, направете продукт и го продайте! Но програмистите често забавят разработването на продуктите и не могат да ги пуснат.

Не мислете за натоварването, свръх архитектурата, избора на „правилни“ езици и рамки, по-добре помислете, че вашият проект няма един-единствен потребител. Направете минимума на това, което сте замислили и го дайте на хората. Направете го възможно най-бързо!

Друга често срещана грешка е желанието да се формализира всичко наведнъж: договори с индивидуален предприемач, договори между членовете на екипа и т.н. Същият принцип работи и тук: направете всичко много просто и много бързо. Например, можете да сключите договор в свободна форма. И не бързайте да плащате данъци, защото не сте спечелили нищо.

Продажба на „обещания“ при стартъп

Става дума за продажба на продукт, който все още не е създаден. Правите прототип на бутон, текстово описание, GIF, видео, презентация – накратко, всичко, което ще даде на хората ясна представа за вашия продукт. След това искате пари предварително и само след това правите самият продукт и го давате на потребителите.

Както разбирате, най-трудното тук е да се гарантира доверие. Направете го по всякакъв начин: продавайте на познати хора (това не е грях), обадете се на лицето, срещнете се лично.

И не се страхувайте! Дори ако не успеете с първата продажба, просто дайте на хората обратно парите.

Най-голямата неочакваност на начина е в това, че „обещанията“ се продават много по-лесно, отколкото минималната версия на продукта. Ако се замислите, това е логично. Обещанията са идеални: те нямат бъгове, показват не само минималната версия, но и продукта в бъдеще. В крайна сметка, хората купуват лично от вас в жива комуникация, а не от бездушна услуга, което също играе роля.

Но има и уловка: ако „обещанията“ са дадени с гръм и трясък, това не означава, че те ще купуват готовия продукт по същия начин. Реални покупки може да не се случват, докато самият продукт не достигне нивото на обещания.

Краудфандинг и стартъп

Crowdfunding е институционализирана продажба на обещания. Тук можете да кажете, обикновено с помощта на видео и текстово описание, какво искате да направите. Хората, които харесват продукта, който сте измислили, дават пари, и едва след това го правите. Разликата е, че всичко се случва на специална платформа.

Може да изглежда, че платформата ще ви донесе повече купувачи, но това не е така. Тя по-скоро обезпечава доверие от непознати. Но трябва да ги привлечете сами.

Може да се сблъскате с факта, че crowdfunding ще мине с гръм и трясък, но „нетните“ продажби ще се забавят. От една страна, вероятността от това е ниска поради големия брой хора, а от друга страна, винаги се добавя нотка благотворителност към краудфандинг, което е добро по време на кампанията, но не и след нейното завършване.

СподелетеTweet

Прочетете още

bes angel angelov

Как да привлечем финансиране и да изградим печеливш eCommerce бизнес – интервю с Ангел Х. Ангелов

14.03.2025
bes europe

Електронната търговия в Европа бележи €958 млрд. приходи през 2024 г., прогнозата е за 12% ръст на сектора в Източна Европа

26.02.2025
ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс - защо търговците ги предпочитат?

ЕС ЕН ЕЙ Пеймънтс – защо търговците ги предпочитат?

01.12.2023
Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

Индонезия дава зелена светлина на TikTok за електронна търговия

30.11.2023
Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

Amazon с рекордни продажби на стоки втора употреба в Европа

30.11.2023
Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

Защо да включим SMS и Viber в рекламната си стратегия?

17.11.2023
Моля, влезте в профила си, за да коментирате
DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023 DiTech Special Edition Magazine 2023

Категории

  • Актуално
  • Акценти
  • Анализи
  • Без категория
  • Експерти
  • Електронна търговия
  • ИТ Експерт
  • ИТ Компании
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Новини
  • ИТ Ресурси
  • Кариера
  • Компании
  • Личности
  • Маркетинг
  • Маркетингови акции
  • Мнения
  • Нови продукти
  • Новини
  • Полезно
  • Професии
  • Разни
  • Стаж
  • Събития
  • Факти и прогнози

Най-популярни публикации

Въздействието на дигитални технологии върху околната среда

Какво е URL адрес и каква е неговата структура?

5 начина, по които технологиите променят живота ни

Квантовите компютри: технология, съществуваща вече 100 години

Дигиталните технологии днес

5-те най-добри електрически автомобила на пазара

4 интересни приложения на изкуствения интелект

Какво означава грешка 403?

Последни публикации

Progress Software стипендиантската програма победители

Progress Software обяви победителките в стипендиантската си програма „Жените в STEM“ за 2025 г.

30.09.2025
Digital4

Дигиталната трансформация на бизнеса в Шумен продължава с второто издание на Digital4Shumen

06.09.2025
ново приложение hippo taxi

Ивелин Георгиев: С новото приложение на Hippo Taxi поръчката на кола става за по-малко от 5 секунди

21.08.2025

Меню

  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития
  • ИТ Новини
  • ИТ Експерт
  • ИТ Мениджър
  • ИТ Компании
  • ИТ Компании
  • Събития

Информация

  • Контакти
  • Реклама
  • Портфолио
  • Календар на Събития

Digital Technology 2023 Special Editon

BDW-Special-Edition-2023-424x600px
CEO Forum Media
Spisanie Enterprise
HR Manager Bg
DiTech Media
Orator bg
Jenski Taini
My Job BG
Fit World Media
  • Част от Internet Media Group © 2011 - 2022
  • Общи условия за ползване
  • Декларация за поверителност
  • Политика за бисквитки
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • ИТ Новини
    • Новини
    • Акценти
    • Анализи
    • Факти и прогнози
  • ИТ Мениджър
    • Маркетингови акции
    • Нови продукти
    • Полезно
  • ИТ Експерт
    • Експерти
    • Актуално
    • Личности
    • Мнения
    • Електронна търговия
  • ИТ Ресурси
  • ИТ Компании
    • Компании
    • Професии
    • Кариера
    • Стаж
  • Събития

Copyright 2011-2022 © Всички права запазени.

Добре дошъл отново

Влезте в профила си

Забравена парола?

Възстановете паролата си

Моля, въведете потребител или имейл адрес, за да възстановеи.

Вход
Този сайт използва "бисквитки" и други технологии за проследяване, за да ви помогне да навигирате и възможността ви да предоставяте обратна връзка, да анализирате използването онлайн маркетинг услуги, да помагате в нашите рекламни и маркетингови усилия за по-добро удобство на потребителите.
Приеми
Промени настройките
Настройки на кутийката за бисквитки
Настройки на кутийката за бисквитки

Настройки на Поверителността

Реши кои бисквитки искаш да позволиш. Можеш да промениш настройките винаги. Това, обаче може да изключи някои функции. За информация как да изтриеш бисквитките, виж Помощта на браузъра си. Научи повече за бисквитките, които използваме.

Можеш да превключваш различни видове бисквитки с плъзгача:

  • Блокирай всички
  • Нужни
  • Функционални
  • Аналитични
  • Рекламни

Този сайт ще:

Този сайт няма:

  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
  • Запомня твоите данни за вход
  • Нужни: Запомням твоите настройки за бисквитки
  • Нужни: Позволи бисквитки на сесиите
  • Нужни: Събирам информацията, която въвеждаш във формулярите за връзка, формулярите за бюлетини по страниците
  • Нужни: Следя какво вкарваш в пазарската си количка
  • Нужни: Удостоверявам, че си влезнал в акаунта си
  • Нужни: Помня избраната от тебе версия на езика
  • Functionality: Remember social media settings
  • Functionality: Remember selected region and country
  • Analytics: Keep track of your visited pages and interaction taken
  • Analytics: Keep track about your location and region based on your IP number
  • Analytics: Keep track of the time spent on each page
  • Analytics: Increase the data quality of the statistics functions
  • Advertising: Tailor information and advertising to your interests based on e.g. the content you have visited before. (Currently we do not use targeting or targeting cookies.
  • Advertising: Gather personally identifiable information such as name and location
Запази и затвори