Големите технологични компании, като например Alphabet, притежател на YouTube, и много други, ще бъдат подложени на допълнително ограничения по отношение на начина, по който използват данните на децата, за да увеличат печалбите си. Това предложение беше представено от Федералната търговска комисия в сряда (ФТК).
В съобщението си за изготвяне на предложения за правила ФТК посочи, че обмисля да промени Правилото за защита на личните данни на децата в интернет, за да въведе повече ограничения за това кога и как компаниите могат да използват данните на децата.
Освен това ще се ограничи начинът, по който компаниите могат да използват нотификации, за да подтикват децата да останат онлайн. Това правило засяга компаниите, които събират лична информация за потребители на възраст под 13 години.
Ето какво сподели в изявление председателят на ФТК Лина Хан:
„Децата трябва да могат да играят и да учат онлайн, без да бъдат непрекъснато следени от компании, които искат да събират личните им данни и да извличат приходи от тях.“
Тя допълни още, че предложените промени са крайно необходими, особено в епоха, в която онлайн инструментите са от съществено значение за справяне с ежедневието.
Тъй като много платформи и уебсайтове в интернет са безплатни, компаниите разчитат на рекламата, за да покриват сметките си. Те се опитват да персонализират рекламите, като използват информация за потребителите, която показва от какво се интересуват те.
Критиците обвиняват платформите, че не успяват да се справят с уврежданията на психичното здраве, причинени от алгоритмите, използвани от платформите, за да поддържат ангажираността на младите хора.
Съгласно предложените промени компаниите ще трябва да получат „отделно проверено съгласие на родителите“, за да споделят повечето информация за деца с рекламодатели и други трети страни.
С предложените промени ще се гарантира, че компаниите нямат право да забраняват на децата да посещават даден уебсайт, ако откажат да разрешат събирането на лични им данни. Новите правила също така ще позволят на училищните райони да не допускат компаниите, които предоставят образователни технологии, да използват събраната от тях информация с търговска цел.
ФТК заяви, че ще приема коментари по правилото в продължение на 60 дни.









