В CES 2020 в Лас Вегас Sony представи Vision-S, футуристичен прототип автомобил, който се зарежда със сензори за наблюдение на пътниците и околностите и огромна информационно-развлекателна система с пространствено аудио.

Съобщението отбелязва разширяване на автомобилното пространство за Sony, което прави камери и озвучителни системи за превозни средства – но никога самата кола.

Но най-важното е, че това е допълнително доказателство, че технологичните компании все по-често участват в определянето на това как изглежда бъдещето на автомобила.
Част от това се дължи на възхода на технологията за самостоятелно управление на автомобили. Автомобилните производители и технологичните гиганти мислят за бъдеще, в което автомобилите вече не изискват човек да бъде зад волана и те вече се състезават да заемат вашето време и внимание във времето, което иначе може да е посветено на шофирането.

В изненадващ ход по-рано тази седмица на технологичната конференция на CES, Sony представи прототип умен автомобил, наречен Vision-S. Това е високотехнологично превозно средство, което се зарежда със сензори, които могат да видят околността на автомобила, масивна система за инфотейнмънт и възможност за разпознаване на нивото на бдителност на водача – сред другите футуристични функции.

Концептуалният автомобил, наречен Vision-S, ускорява до скорост от 100 километра в час за 4,8 секунди. Максималната скорост е 240 километра в час. В сензора са интегрирани 33 сензора, които следят какво се случва около и вътре в колата.
Информацията се свежда до единна картина. Sony нарича това „сензорна технология за сливане“. Софтуерът използва изкуствен интелект и други ноу-хау на Sony, които групата обещава постоянно да се актуализира и развива. Комуникацията с автомобила ще се поддържа чрез новия стандарт 5G.

Sony определи името Bosch, ZF, Continental и Here за свои германски партньори в създаването на електромобила. Vision-S също използва технологии от Magna Steyr от Австрия, Benteler, Nvidia, Blackberry и Qualcomm.
Електрическата платформа може да се прилага и за други видове автомобили, например, на SUV. В резултат от презентацията запасът на акумулатора и началната дата на продажби останаха неизвестни. „Рано е да се говори за това“, заяви ръководителят на Sony.









