На срещата в четвъртък Apple прогнозира спад в продажбите на iPhone и планира общи приходи с 6 млрд. долара под очакванията на Уолстрийт, тъй като бизнесът на компанията в Китай претърпя сериозен срив.
Това измести на заден план общите продажби и печалба за първото фискално тримесечие, които надминаха целите на анализаторите, благодарение на ръста на продажбите на iPhone. Въпреки това акциите на компанията отбелязаха спад от 3% в следборсовата търговия.
Резултатите потвърдиха опасенията на някои анализатори, че водещият продукт на Apple започва да губи своето място на ключовия азиатски пазар, където потребителите купуват телефони на Huawei.
Ето какво коментира главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук в интервю за Ройтерс:
„Китай е най-конкурентният пазар за смартфони в света и това няма да се промени.“
Според анализаторът на IDC Набила Попал в Китай Apple е изправена пред повече конкурентни предизвикателства не само заради Huawei, но и заради сгъваемите устройства, които са много популярен и бързо развиващ се сегмент в Китай. Към момента обаче американският технологичен гигант все още няма подобни устройства.
Apple съобщи, че продажбите в Китай през четвъртото тримесечие на предходната годината възлизат на 20,82 млрд. долара, което не отговаря на прогнозите на анализаторите за 23,53 млрд. долара, според данни на фондовата борса LSEG.
Приходите през текущото тримесечие ще бъдат поне с 5 млрд. долара по-малко от преди година, посочи главният финансов директор на Apple Лука Маестри по време на конферентен разговор с анализатори.
Коментарите на Маестри предполагат прогноза за приходи от около 90 млрд. долара и продажби на iPhone за около 46 млрд. долара за второто фискално тримесечие, което приключва през март. Уолстрийт очакваше приходи от близо 96 млрд. долара и продажби на iPhone за 50 млрд. долара. През тримесечието на 2023 г. те са възлизали на стойност от 51 млрд. долара.
„Независимо от това какво ще се случи, (спадът в) продажбите на iPhone на годишна база би бил по-притеснителен, отколкото на тримесечна“, смята Бен Баджарин, главен изпълнителен директор на изследователската компания Creative Strategies.
За първото си фискално тримесечие, приключило на 30 декември, Apple отчете продажби в размер на 119,58 млрд. долара и печалба от 2,18 долара на акция, като и двете стойности надхвърлиха очакванията на анализаторите за 117,91 млрд. долара и 2,10 долара на акция.









