Редица големи технологични и медийни компании подписаха отворено писмо, в което обвиняват технологичните гиганти, че не са успели да приспособят бизнеса си към новите правила на Европейския съюз за цифровата конкуренция.
Подписалите документа твърдят, че компаниите, определени от ЕС като „пазачи“, сред които са Google, Amazon, Apple, Meta, Microsoft, и ByteDance, не са направили достатъчно, за да се възползват от тях.
В отвореното писмо, подписано от международната медийна група Schibsted, екологичната търсачка Ecosia, фокусираната върху защитата на личните данни търсачка Qwant, приложението за безопасни съобщения Element и услугата за VPN ProtonVPN, се казва, че „пазачите или не са успели да влязат в диалог с трети страни, или са представили решения, които не отговарят на изискванията на Закона за защита на личните данни“.
Дружествата подписали писмото посочиха, че бизнесът и потребителите до голяма степен са „държани в неведение“ за това какво ще се случи след 7 март 2024 г. – крайният срок, в който всички шест големи технологични компании трябва да пригодят дейността си към Закона за защита на данните.
„Подписалите настоящото писмо представляват хиляди предприятия, засегнати от въпросния закон“, се посочва в писмото.
Ето кои са 24-те компании, подписали писмото:
- CompareGroup, Ecosia, Element, Favi, Heureka Group, Idealo, Kelkoo, Ladenzeile, Le Guide.com, OLX, Open-Xchange, Panther Holding GmbH, Preis.de, Prisjakt, Proton, Qwant, Runnea, Schibsted, Solute, Vipps, Adevinta, Billiger.de, Ceneo и Allegro.









