Социалните медии TikTok и Meta Platforms предприеха действия срещу регулаторите на Европейския съюз, тъй като компаниите ще трябва да плащат по-големи такси в сравнение с конкурнтите им съгласно новите правила за модериране на съдържанието.
TikTok, собственост на китайското дружество ByteDance, е завела дело срещу Европейската комисия (ЕК) на 6 февруари, докато компанията майка на Facebook, Instagram и WhatsApp е подала своя иск ден по-рано, показват документи. И двете компании атакуват метода на ЕС за изчисляване на таксите, заявявайки, че ще трябва да плащат много по-голям дял от останалите технологични гиганти, които реално може да имат по-голяма потребителска база.
Ето какво казват от TikTok в изявление в четвъртък, след като искът се появи на сайта на Общия съд на ЕС:
“Не сме съгласни с таксата и обжалваме на редица основания, включително използването на погрешни оценки на трети страни за месечния ни брой активни потребители като база за изчисляване на общата сума.“
Знаковият Закон за цифровите услуги на ЕС принуждава компаниите за социални медии да наемат повече модератори на съдържание и да използват методи за намаляване на риска, за да ограничат разпространението на вредно съдържание. В същото време платформите за онлайн пазаруване трябва да проследяват продавачите и да позволяват на клиентите да маркират незаконни продукти. Компаниите, които не спазват изискванията, могат да бъдат изправени пред глоби от до 6% от годишните приходи или дори да бъдат забранени от блока, ако многократно нарушават правилата.
Спорен правилата на ЕС, компаниите, определени като големи онлайн платформи с над 45 млн. активни потребители месечно в Европа, са задължени да разделят разходите необходими за изпълнението на новите правила, в зависимост от броя на своите потребители.
„Нашето решение и методология са стабилни“, коментира надзорният орган на ЕС в изявление относно обжалванията. „Ще защитим позицията си в съда“.
Той допълни още, че всички засегнати технологични компании вече са платили дължимите такси до декември.
Meta заяви, че макар да подкрепя целите на новите правила и вече е направила промени, за да ги спазва, не е съгласна „с методологията, използвана за изчисляване на тези такси“.
„В момента компаниите, които регистрират загуба, не трябва да плащат дори ако имат голяма потребителска база или представляват по-голяма регулаторна тежест“, се казва в изявление. Това означава, че „някои компании не плащат нищо, оставяйки други да плащат непропорционална сума от общата сума“, добавя Meta.









