ЮНЕСКО публикува своите първи насоки за използването на генеративен изкуствен интелект (AI) в образованието, като настоява правителствените агенции да регулират употребата на тази технология.
Според организацията въпросът за изкуствения интелект в образованието не трябва да се пренебрегва, тъй като подобни приложения са изключително популярни сред учениците. Те могат да създават редица неща – от есета до математически изчисления, като е необходимо само да въведат няколко реда заявка какво точно искат да получат.
В своите 64-страници доклад, ЮНЕСКО подчертава необходимостта от одобрени от правителствата учебни програми, свързани с изкуствения интелект, що се касае до техническото и професионалното образование и обучение.
„Доставчиците на генеративен изкуствен интелект трябва да носят отговорност за придържането към основните ценности и законните цели, зачитането на интелектуалната собственост и спазване на етичните практики, като същевременно предотвратяват разпространението на дезинформация и омразна реч“, посочва ЮНЕСКО.
Също така се настоява за превенция на генеративния изкуствен интелект, който може да ограничи учениците да развиват когнитивните си способности и социални умения чрез наблюдение на реалния свят.
Чатботът ChatGPT на OpenAI, който се появи през месец ноември миналата година и по-късно получи подкрепата на Microsoft, се превърна в най-бързо развиващото се приложение в света до момента. Този успех предизвика появата на конкурентни решения, като например Bard на Google.
Много страни изостават по отношение на изготвянето на собствени правила и законодателство относно употребата на изкуствения интелект. Докато в Китай са били изготвени правила за генеративния изкуствен интелект, а Законът за изкуствения интелект на Европейския съюз се очаква да получи одобрение по-късно през тази година.









