От изследователската компания Counterpoint Research съобщиха, че Huawei Technologies е продала 1,6 млн. мобилни устройства Mate 60 Pro за шест седмици. Това се дължи на силното търсене на смартфони от висок клас.
От тези продажби над 400 000 бройки са през последните две седмици – периодът, в който Apple пусна iPhone 15 на континента, заяви Counterpoint Research.
През първите 17 дни продажбите на iPhone 15 са намалели с 4,5 % в сравнение с iPhone 14, посочи още Counterpoint, без да предоставя конкретни данни.
В края на месец август Huawei изненадващо пусна на пазара своя премиум телефон Mate 60 Pro, който според много анализатори използва чип произведен в Китай. По този начин компанията отбелязва значителен успех спрямо дългогодишните технологични санкции на САЩ срещу Huawei.
Телефонът предизвиква голямо търсене, като наличните количества се изкупуват веднага след появата им. Старши анализаторът на Counterpoint, Иван Лам, коментира, че така се „създава впечатление за постоянна липса на наличност“.
Общият световен пазар на смартфони се сви с 8% до най-ниското си ниво през третото тримесечие от десетилетие насам поради слабото търсене на известните марки.
Huawei, нейното бивше подразделение Honor и Transsion Group бяха единствените марки, които отбелязаха ръст на годишна база през този период.
В Китай през месец август доставките на смартфони останаха почти без промяна, като се увеличиха с 0,03% на годишна база до 18,99 млн. телефона, според Китайската академия за информация и комуникации (CAICT).









