11.Следете за правописни грешки, скъсявайте дългите абзаци и фрази- опростявайте
Роботите са си роботи, а текстът в SEO-копирайтинга трябва да бъде преди всичко четим и удобен за реални потребители с различно ниво на образование. Изобилието от академични термини в статията ще изплаши част от аудиторията (тези хора ще се върнат към SERP и ще изберат по-опростени сайтове).
Печатните грешки, граматическите грешки и лошата структура на статията имат същия отрицателен ефект. Безинтересни, произволно написани материали също не са предпочитани от читателите. Изреченията трябва да са кратки, не трупайте десетки фрази в един абзац.
Разбира се, можете да измерите нивото на владеене на езика с помощта на някои SEO инструменти. Но задачата на автора е да направи текста разбираем за възможно най-много читатели.
12.Преплитайте текста с мултимедийни елементи
Въпреки голямото значение на дългите материали в SEO-копирайтинга и оптимизацията, са необходими и нетекстови вмъквания в съдържанието. Те помагат за увеличаване на ангажираността на потребителите.
Разредете текста със снимки, инфографики, видеоклипове. Наличието на мултимедийни материали от различен тип е много популярно в Google. Защо не се възползвате от това?
Въпреки това, не трябва да вмъквате в статии онези снимки и видеоклипове, които забавят зареждането на страницата: като направите това, няма да помогнете на сайта, а само ще му навредите. И предварително конвертирайте всички медийни файлове в модерни формати.
13.Добавяйте подходящи връзки със смислени линкове
Всички външни връзки към вашия сайт и дори вътрешните линкове остават много показателни сигнали за качество на търсачките. Уверете се, че препращате към авторитетен и подходящ източник и че методите ви за избор на текст на връзката са подходящи:
- текстовете на връзките да са свързани със съдържанието на страницата;
- думите на връзката да не съвпадат много точно със съдържанието на страницата;
- няма безсмислени скокове като „тук“, „отиди на“, „кликни тук“;
- текстовете на линковете да са възможно най-информативни.
14.Подобряване на навигацията в съдържанието
За да направите материала по-удобен за четене, добавете таблица на съдържанието с връзки към статията. Това е задължително за информационните ресурси.
Такива навигационни елементи се оценяват високо от търсачките на Google, тъй като подобряват ефективността на UX. Използвайте тази техника, когато е подходящо.
15.Уверете се, че текстът ви е разбираем за търсачките
Една-две седмици след публикуването на нова статия или публикация на сайта си, отидете в Google Search Console. Вижте дали са се появили и за кои запитвания. Ако това са ключовите думи, които са били цел за написване на статията ви, тогава всичко върви добре. В противен случай трябва да коригирате текста.
Постепенно ще има повече посещения и позицията на страницата/сайта ще се подобри. А в началната фаза трябва само да се уверите, че Google и Yandex разбират правилно съдържанието ви.
16.Тествайте и подобрявайте таговете
В наши дни Google и Yandex могат да променят описанието и заглавията на страниците, ако сметнат това за необходимо (въпреки че го правят само в 20% от случаите).
Съветите за оптимизиране на таговете все още са актуални. Те се използват от роботите, за да разберат за какво се отнася текстът на страницата. Също така и от живите потребители – да влязат в сайта, заинтригувани например от заглавието. Но имайте предвид, че таговете не се оптимизират еднократно, а понякога трябва да повтаряте тази процедура.
Ако след няколко месеца статията или публикацията ви е била на първа страница, но има нисък CTR, можете да експериментирате с метаописанията и заглавията: това може да подобри резултатите.
17.Преразглеждайте и актуализирайте съдържанието на уебсайта
Текстовете, снимките и другото съдържание на уеб страниците постепенно остаряват и стават неуместни. Освен това се появяват нови данни, придобиват популярност други ключови думи, връзките стават неизползваеми и т.н.
Остарялото, неактуално съдържание трябва да бъде намерено навреме, за да бъде заменено или премахнато. Проверявайте основното съдържание на сайта поне веднъж годишно. Това се отнася преди всичко за аналитични статии и текстове, описващи дадена тенденция.
За разлика от писането на книги, при SEO-копирайтинга животът на материалите не приключва в момента на публикуването им. Алгоритмите на търсачките се променят, появява се нова информация, интернет като цяло се развива. За да сте в крак с времето, актуализирайте съдържанието си от време на време.