IT NewsАкценти

2019 – годината на виртуалната реалност

За виртуалната реалност, 2018 г. не беше толкова успешна, колкото 2017: растежът се забави значително. В отчетът на Futuresource Consulting отбелязва, че обемът на световния пазар на устройства за виртуална реалност ще достигне 168 милиона до 2023 година. Проникването ще бъде 2% от световното население. Експертите наричат Китай пазарен лидер.

2019 година ще влезе в историята като силна година за виртуалната реалност, осигурявайки солидна основа за растеж. Oculus Quest, автономната слушалка на Facebook, създава голям интерес и импулс.

Слушалките бяха пуснати през май и продадени в няколко магазина седмица след старта. Вицепрезидентът на Facebook за AR / VR Андрю Босуърт (Andrew Bosworth) каза, че за първите две седмици от продажбата на слушалките Oculus Quest, са били направени продажби за $ 5 милиона. Според някои оценки Facebook може да продаде повече от един милион устройства през 2019 година.

Преходът от вързаните към проводници към автономни VR слушалки е промяна в парадигмата в екосистемата. Всяка мобилна платформа ще улесни работата на потребителите.

Този месец Road to VR съобщи за свързването на един милион виртуални слушалки към Steam. „През май 2019 г. повече от един милион слушалки работеха на платформата Steam. Месечно броят на потребителите нараства с 80%. “

През март Sony обяви продажбата на 4,2 млн. PlayStation VR слушалки (PSVR). „Сегашното поколение виртуални машини надмина нашите очаквания. Всеки двадесети от тези, които са закупили PlayStation 4, след това са придобили PlayStation VR, игри и периферни устройства, ”каза CNet Jim Ryan, главен изпълнителен директор на Sony PlayStation.

Повече от 100 милиона PS4 единици са били продадени в световен мащаб, броят на PSVRs се приближава към пет милиона единици,“ каза експертите на AR Insider.

Големите компании се опитват да възпроизведат успеха на PSVR. На 12 април, 2019, Nintendo влезе в надпреварата с комплекта Labo: VR за Nintendo Switch. Този високотехнологичен виртуален VR е предназначен за цялото семейство. Той осигурява съвместимост с двете най-големи Switch игри: Super Mario Odyssey и Legend of Zelda: Breath of the Wild.

През март бе обявено, че VR – играта Beat Sabre е продала милион копия за една година. Тези успехи показват, че виртуалната реалност се превръща в подходящо решение в игралната индустрия.

5G ще направи виртуалната реалност по-ярка: новата технология ще намали броя на пречките за растежа на VR. Ниската латентност, ултра-бързата скорост и стабилните връзки, предоставени от 5G, предвещават нова ера на виртуалната реалност. Играта ще стане по-вълнуваща.

Автор: Sol Rogers, главен изпълнителен директор и основател, REWIND

 

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close