IT NewsАкценти

3 приложения, които ще подобрят съня ви

Всички много добре знаем общото правило за осем часов сън. Но нощната работа, стресът, безсънието и нощните събирания често ни пречат да се наспим добре. Възможно е да се преодолее безсънието и да се нормализира съня с помощта на мобилни приложения, които предлагат различни програми за постигане на здрав сън. Вие вероятно поставяте телефона си до леглото през нощта, така че защо да не се възползвате от това, което мобилните приложения могат да ви предложат?

Sleep as Andoid

3 приложения, които ще подобрят съня ви

Sleep as Andoid е едно от най-популярните приложения, предназначени да ви помогнат да преодолеете нарушенията на съня. Това приложение е интелигентен будилник, който може да ви вдигне от леглото в точното време. Всичко е просто, стартираме програмата във фонов режим преди лягане, зареждаме мобилния телефон и го поставяме под възглавницата. Само не забравяйте предварително да настроите необходимия интервал на събуждане.

Има приспивни песни и анализ на данни за съня и възможност за записване на звуци, които издавате, когато спите. Ако хъркате когато спите, Android ще накара смартфона да вибрира.

Приложението е в състояние да определи фазите на вашия сън: бърз сън, REM сън, бавен сън и съставя график на съня. Приложението прави статисика за вашето заспиване и събуждане, така че да можете да разберете кога е по-добре да си легнете.

Night Light

3 приложения, които ще подобрят съня ви

Приложение за тези, които не обичат черните нощи. То може да играе ролята на нощна светлина и ви позволява да изберете желаната светлина. Програмата комбинира както звуков компонент, така и визуален. Тоест, освен нежното подчертаване на избрания оттенък (а ние помним ползата от червената светлина!), може да възпроизвежда и избраната музика за сън и звуци на природата.

Управление на циклите на съня. За добрия сън е важно не само да заспите бързо и лесно, но и да се събудите навреме. През нощта човек се „проспива“ няколко цикъла на сън, всеки от които продължава средно по 1,5 часа. Смята се, че трябва да получаваме поне 4-5 цикъла на сън на нощ.

Всеки цикъл се състои от две основни фази:

Бавен сън, заемащ 75-80% от общата продължителност на съня. По това време тялото натрупва енергия на следващия ден, а също така поставя в паметта така наречените съзнателни „декларативни“ спомени. Бърз сън, който следва веднага след бавния и продължава само 10-15 минути. Смята се, че по това време има обмен на данни между подсъзнанието и съзнанието на човек и обработка на получената информация за деня.

Важно е да знаете: по-добре е да се събудите между циклите или по време на бързата фаза на съня. По-добре е да станете по-рано, отколкото да спите допълнително половин час, след мъчително разтърсване в леглото насред фазата на бавния сън.

За да научите как да контролирате съня си, първо трябва да въведете индивидуални данни в приложението. За тази цел например може да се използва вграден микрофон, с който програмата проследява звуците и определя в коя фаза на сън е човек. За контрол на движенията на спящият човек се използва акселерометър, също вграден в телефона, методът за анализ на съня и будността се нарича актиграфия. Но фитнес гривните работят най-добре за проследяване на циклите на съня чрез проследяване на сърдечната честота.

Приложения за гривни

3 приложения, които ще подобрят съня ви

Ако искате да проследите подробно как се държи тялото по време на сън, трябва да закупите специална гривна и да инсталирате подходящото приложение на вашия смартфон. Популярни те включват Jawbone Up. Гривната за него е UP. Устройството е многофункционално – позволява ви да контролирате теглото и да упражнявате ефективно спорт, освен това има положителен ефект върху съня.

Слагаме гривната, включваме към смартфон чрез Bluetooth и лягаме. Можете да видите много интересни неща – колко минути ви отнема да заспите, колко време сте в леглото, много пъти ли сте се събуждали.

Друг популярен вариант е Withings Health Mate. Той е достъпен само за потребители на iPhone и събира информация от часовника Pulse Withings.В подробна форми ви дава представа за това, защо се събуждате. Помага да се сравняват различните нощи – колко сте спали и как сте се чувствали. Приложението проследява сърдечната честота, моделите на дишане и спецификата на събуждането.

източник: Mattro.net

 

Покажи повече

Di Tech

DiTech | Добре дошли в света на дигиталните технологии

Подобни публикации

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Back to top button
Close
Close